تاکید بر انحصار سلاح در دست دولت عراق

کد خبر: 759567

جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای ضمن تشکر ازکمک های ایران در مبارزه با داعش تاکیدکرد: انحصار سلاح در دست دولت قطب نمای حفظ حاکمیت کشور و ضمانت واقعی حمایت از صلح در عراق است.

تاکید بر انحصار سلاح در دست دولت عراق

خبرگزاری مهر: جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: جریان حکمت ملی در راستای پایبندی به منش تاریخی و دیدگاه همیشگی خود و تایید کامل موضع مرجعیت عالی دینی، از مواضع تاثیرگذار مرجعیت که در حفظ یکپارچگی و حاکمیت و استقلال عراق سهیم بود، قدردانی می کند، مواضعی که باعث نهادینه شدن همزیستی مسالمت آمیز میان اقشار مختلف مردم عراق شد.

در این بیانیه آمده است: جریان حکمت ملی از فتوای تاریخی آیت الله سیستانی (دام ظله ) برای مبارزه با تروریسم و حمایت از مقدسات، که با لبیک مردم عراق در نقاط مختلف مواجه شد، قدردانی می کند. مبارزه ای که مردم عراق در کنار نیروها و تشکیلات نظامی و امنیتی توانستند پیروزی تاریخی برای عراق و شهروندانش و برای جهان رقم بزنند.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: به همین مناسب جریان حکمت ملی تاکید می کند، انحصار سلاح در دست دولت و تقویت نقش نهادهای ذی ربط، قطب نمای دائمی حفظ حاکمیت کشور به برکت این پیروزی بزرگ و ضمانت واقعی حمایت از صلح در جامعه عراق خواهد بود.

بیانیه مذکور می افزاید: در همین راستا ما در جریان حکمت ملی از همه احزاب، طرف ها و انجمن های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می خواهیم که به نقش خود در بهره گیری از ارشادات مرجعیت عالی پایبند باشند و از آنها می خواهیم که در راستای انحصار کامل سلاح در دست دولت و عدم استفاده از پیروزی ملی در فعالیت سیاسی، حزبی و انتخاباتی تحت هر عنوانی متعهد باشند.

این بیانیه ادامه می دهد: همچنین جریان حکمت ملی به همین مناسبت به نقش دولت و نهادهای مربوطه و به کارگیری قانون الحشد الشعبی که مجلس آن را تصویب کرد دعوت می کند و می خواهد این نیروها به عنوان یک نهاد ملی و پشتوانه واقعی نهادهای نظامی و امنیتی کشور باشند.

بیانیه مذکور تصریح کرد: جریان حکمت ملی از مجلس و دولت محترم می خواهد که از طریق های نهادهای ذی ربط، به خانواده های شهدا و مجروحان رسیدگی کرده و با پیگیری جدی آنچه که حقوق آنها را در بودجه سال آینده تضمین می کند را بگجانند، زمینه لازم برای بازگشت هر چه سریعتر آوارگان را فراهم کنند، تلاش های خالصانه و واقعی خود را برای بازسازی مناطق آزاد شده بکار گیرند و با راهبردی مشخص و موفق به مبارزه با فساد بروند و جریان حکمت ملی نیز در این زمینه پیشتیبان و حامی واقعی خواهد بود.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: در پایان جریان حکمت ملی از جمهوری اسلامی ایران به صورت ویژه نهایت تشکر و قدردانی را دارد و از نیروهای ائتلاف بین المللی، روسیه و سایر کشورها که از عراق حمایت کرده و در ساختن این حماسه تاریخی بزرگ نقش داشتند، قدردانی می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد