ترکی فیصل: با تجزیه کشورهای عربی مخالفیم

کد خبر: 739454

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان امروز (یک شنبه) در سخنانی، عراق را یک کشور "برادر و دوست" توصیف و تاکید کرد که عربستان مخالف تقسیم کشورهای عربی است.

خبرگزاری ایسنا: ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در مصاحبه با روزنامه سعودی الریاض گفت، عراق یک کشور دوست و برادر است. تقسیم کشورهای عربی مساله‌ای است که عربستان با آن مخالف است.

وی در سخنانی از واشنگتن گفت: خودخواهی "برخی از رهبران عرب" منجر به آشوبی شد که در حال حاضر در آن به سر می‌بریم. همچنین بهار عربی و تغییر نظام‌ها در رساندن منطقه به این سطح از تخریب‌ها به ویژه در سوریه، عراق، یمن و لیبی نقش داشت.

ترکی الفیصل با طرح ادعاهای بی اساس درباره ایران گفت: مسئولیت عربستان این است که به این کشورها کمک کند تا یک قرارداد و توافق اجتماعی جدیدی شکل بگیرد و آرمان‌های ملت‌هایشان را محقق سازند، چراکه خلأ در کشورها که به دلیل فروپاشی نظام‌ها حاصل شده، منجر شد که راه‌هایی ایجاد شود که "اسرائیل و ایران از طریق آنها مداخله کنند و با طرح‌های خود منطقه ما را به بازی بگیرند!"

اظهارات این امیر سعودی در حالی مطرح می‌شود که هرازگاهی اخباری از دیدارهای محرمانه و غیرمحرمانه مقامات سعودی و اسرائیلی منتشر می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد