ابراهیم الجعفری: ایران هراسی قابل توجیه نیست

کد خبر: 677043

ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق گفت: موضع ثابت عراق برقراری روابط با همه کشورهای دنیا و عدم ورود به محوربندی هاست و با هر اقدامی که ثبات منطقه را برهم بزند مخالف است.

خبرگزاری مهر: وزیر خارجه عراق با اشاره به حمایت های بی دریغ تهران از بغداد از سال ۲۰۰۳ تاکنون، هراس از ایران را قابل توجیه ندانست و اعلام کرد که ایران خطری برای احدی نیست.

به گزارش السومریه، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق گفت: موضع ثابت عراق برقراری روابط با همه کشورهای دنیا و عدم ورود به محوربندی هاست و با هر اقدامی که ثبات منطقه را برهم بزند مخالف است.

وی افزود: عراق در کنار کشورهای دوست برای ثبات اوضاع در منطقه و ایجاد فضای همدلی و دوستی است.

وزیر خارجه عراق در ادامه بیان کرد: ایران پس از سال ۲۰۰۳ و تاکنون در امور داخلی ما دخالت نکرده است و هیچ یگان نظامی ایران در اراضی ما نیست و تروریستهایی وجود ندارند که از ایران به عراق آمده و مرتکب اقدامات تروریستی شده باشند.

الجعفری تاکید کرد: ایران حامی و کمک کننده به عراق بوده است و همواره در راستای نزدیک شدن به کشورهای منطقه و جامعه بین المللی حرکت کرده است و خطری برای احدی نیست.

وی اظهار داشت: ایران بخشی از خاورمیانه است و ما به همدلی و دوری از سیاست محوربندی که فضای منطقه را بی ثبات می کند، نیاز داریم. آنچه درباره مواضع تنش زا علیه ایران شنیده می شود به نظر من زیانبار است و به برادران توصیه می کنم که در مسیر دامن زدن به اموری که نتیجه ای به دنبال ندارد، حرکت نکنند زیرا این موضوعات با گذر زمان از بین می رود و این کشورها با ملت هایشان و دولتهایشان هستند که می مانند.

وزیر خارجه عراق در ادامه افزود: هراس از ایران توجیهی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد