سیلی امارات به عربستان در پرونده جزایر مصری

کد خبر: 617923

شخصیت های بارز در امارات از حکم دادگاه مصر درخصوص تاکید بر حاکمیت کامل مصر بر دو جزیره تیران و صنافیر و تحویل ندادن آنها به عربستان پشتیبانی و آن را تایید کردند.

العالم: دادگاه مصر اخیرا با صدور حکمی بر حاکمیت کامل مصر بر دو جزیره تیران و صنافیر تاکید کرد و اعتراض دولت مصر در این باره را رد کرد.
دولت مصر براساس توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با عربستان قرار بود که حاکمیت دو جزیره تیران و صنافیر در ورودی خلیج عقبه را به ریاض بدهد اما دادگاه حکم به بطلان آن و حاکمیت مصر بر این جزایر داد. وبسایت "الوقت" گزارش داد، شماری از شخصیت های بارز در امارات به اظهار نظر درباره حکم دادگاه مصر پرداختند و از زبان "عبدالخالق عبدالله" استاد علوم سیاسی دانشگاه امارات اعلام کردند که از حکم دادگاه مصر به طور کامل حمایت و آن را می کنند. عبدالله بر اهمیت و لزوم احترام به قانون و تصمیم دستگاه قضایی مصر تاکید کردو گفت: دو جزیره تیران و صنافیر متعلق به مصر است و حکم دادگاه عالی اداری مصر در رد و لغو توافقنامه ترسیم مرزها بین دو کشور مصر و عربستان باید محترم شمرده شود. بر اساس این گزارش، روابط مصر و عربستان این روزها بحرانی شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد