تشدید اختلافات سرکرده‎های داعش با البغدادی

کد خبر: 599568

درگیری ها و اختلافات درونی میان سرکردگان گروه تروریستی تکفیری داعش به دلیل شکست های پیاپی همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر: منابع عراقی اعلام کردند که ۵ سرکرده برجسته داعش پس از اختلاف با «البغدادی» از این گروه تکفیری جدا شده اند و احتمال تشدید درگیری های داخلی میان تکفیری ها در روزهای آتی می رود.
به گزارش اسپوتنیک، درگیری ها و اختلافات درونی میان سرکردگان گروه تروریستی تکفیری داعش به دلیل شکست های پیاپی همچنان ادامه دارد.
در همین راستا، ۵ سرکرده برجسته گروه تروریستی داعش که اکثرا خارجی هستند، به دلیل اختلاف با «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی تکفیری های داعش از این گروه تروریستی جدا شدند و انتظار می رود طی روزهای آینده درگیری های شدیدی میان طرفین روی دهد.
«سعید مموزینی» از مسئولان عراقی اعلام کرد: «بلال الشواش» و «ابو أنس السوری» ۲ تن از این ۵ سرکرده برجسته داعش بودند؛ بلال الشواش که تابعیت تونسی دارد، پیش از این مسئول بخش نظامی جبهه النصره بوده و در سال ۲۰۱۴ میلادی به داعش پیوسته است.
وی در همین زمینه افزود: ابو أنس السوری نیز یکی از مسئولین برجسته داعش در موصل بوده که در روزهای اخیر به الرقه در سوریه رفته است. در صورتی که این ۵ سرکرده برجسته داعش با البغدادی توافق نکنند، احتمال وقوع درگیری طی روزهای آینده وجود دارد. زیرا این ۵ سرکرده در صدد کنار گذاشتن البغدادی هستند و تاکید کرده اند که تنها در صورت کناره گیری البغدادی و تعیین جانشین برای وی، مجددا به داعش خواهند پیوست.
گفتنی است، نیروهای امنیتی عراق از حدود ۵۰ روز پیش عملیات آزادسازی موصل را کلید زده اند و تاکنون دستاوردهای بسیاری کسب کرده اند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد