کردهای شیعه حق پیوستن به الحشد الشعبی را ندارند

کد خبر: 567250

در پی موفقیت‌های بزرگ «الحشد الشعبی» در بازپس گیری درصد زیادی از مناطق اشغالی از دست داعشی‌های تکفیری‌، حملات رسانه‌ای شدیدی از سوی نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی علیه این نیروها آغاز شده است.

سرویس بین‌الملل فردا: به گزارش پایگاه خبری «براثانیوز» ، «حنین القدو» نماینده کردهای شیعه «شبکی‌» در مجلس نمایندگان عراق، اظهار داشت: نیروهای امنیتی اقلیم کردستان، گردان‌های شبکی‌ها که ضمن شاخه «الحشد الشعبی» علیه تروریست‌های «داعش» مبارزه می‌کنند، را مورد حملات گسترده قرار می‌دهند.
نماینده شبکی‌ها در بیاینه‌ای رسمی اعلام کرد: در چارچوب حملات شدید و سازمان‌یافته علیه نیروهای مردمی عراق از سوی عناصر امنیتی اقلیم کردستان که به «آسایش» معروف هستند، کردهای شیعه شبک که علیه داعش مبارزه می‌کنند، با انواع اقدامات آزار و اذیت و شکنجه از سوی حکومت محلی اربیل مواجه هستند.
وی گفت: نیروهای «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در چارچوب اعمال فشار بر الحشد الشعبی، اقدام به دستگیری و بازجویی از شبکی‌ها که علیه داعش مبارزه می‌کنند، کرده‌ و در صورت عدم قطع ارتباط با الحشد الشعبی، خانوداه‌هایشان را به مهاجرت اجباری از کردستان تهدید می‌کنند.
علاوه بر این رسانه‌های کردستان و حتی برخی مسئولان بلند پایه این اقلیم، به صورت آشکار نارضایتی خود را از حضور نیروهای الحشد الشعبی در آزادسازی مناطق مختلف عراق از دست تروریستها اعلام کرده‌اند، چرا که حضور این نیروها در آزادسازی مناطق و شکست تروریستهای مورد حمایت نیروهای منطقه ای، توسعه طلبی بارزانی را با خطرات زیادی مواجه می‌کند. قدو در ادامه افزود: این اقدامات خصمانه نیروهای امنیتی کردستان وابسته به مسعود بارزانی علیه الحشد الشعبی در چارچوب تلاش‌های مذبوجانه وی و برخی نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت منع مشارکت الحشد الشعبی برای آزادسازی استان نینوا صورت می‌گیرد. وی در پایان خواستار محکومیت این رویکرد خصمانه بارزانی از سوی دولت فدرال عراق، فرمانده کل نیروهای مسلح و گروه‌های مقاومت اسلامی شد و بر مقابله و رویارویی با کسانی که با هدف قرار دادن اقلیتهای قومی - مذهبی، سعی در از بین بردن یکپارچگی عراق هستند، تأکید کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد