کشته شدن یک سرکرده مزدوران در تعز

کد خبر: 502184

هلاکت یک سرکرده مزدوران در تعز و اسارت ۸۵ مزدور در البیضاء از مهمترین تحولات یمن است.

خبرگزاری مهر: به نقل از المسیره، یک سرکرده مزدوران سعودی با نام «عبده غانم العزعزی» بامداد سه شنبه در شهر تعز در جنوب غربی یمن به هلاکت رسید. یک منبع نظامی اظهار داشت که این سرکرده مزدوران در درگیری ارتش و کمیته های مردمی یمن با مزدوران متجاوز کشته شد.
از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند روز دوشنبه ۸۵ نفر از مزدوران را در بخش «الوطیه» و «رداع» استان البیضاء یمن اسیر کنند. یک منبع نظامی از اسارت ۶۵ نفر از مزدوران متجاوز در بخش الوطیه خبر داد. همچنین ۲۰ مزدور نیز که برای ملحق شدن به دیگر مزدوران در استان مارب در حرکت بودند در بخش رداع به اسارت گرفته شدند.
در همین حال در پی کمین نیروهای یمنی شماری از مزدوران متجاوز سعودی که قصد داشتند با پشتیبانی جنگنده های سعودی به سمت «جبل السفینه» در استان الجوف واقع در شمال یمن پیشروی کنند کشته و زخمی شدند.
یک منبع نظامی اظهار داشت که ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند طی کمینی تعدادی از مزدوران را در جریان پیشروی خود به سمت جبل السفینه در الجوف به هلاکت رسانند. این منبع اظهار داشت که نیروهای مزدور سعی داشتند در میان پرواز انبوه جنگنده های متجاوز به سمت جبل السفینه پیشروی نمایند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی طی کمینی آنها را غافلگیر کرده و تعدادی را کشته و زخمی نمودند.
در همین حال جنگنده های سعودی به حملات هوایی خود به یمن ادامه داده و استان های تعز، الحدیده و شبوه را بمباران کردند. جنگنده های متجاوز در این حملات فرودگاه بین المللی الحدیده را مورد بمباران قرار دادند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد