روسیه ۱۰هزار کلاشنیکوف به نیروهای افغان داد

کد خبر: 495993

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان امروز (چهارشنبه) ۱۰ هزار کلاشنیکوف را از سفیر روسیه در کابل تحویل گرفت.

خبرگزاری ایسنا: مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان در مراسمی که به این منظور برگزار شده بود گفت که این کمک برای افغانستان اهمیت سیاسی دارد و درخور توجه خاص‌ است.
به گفته اتمر افغانستان و روسیه تهدیدهای مشترک دارند؛ زیرا تروریسم بین‌المللی برای تمامی کشورهای منطقه و روسیه تهدید جدی به حساب می‌آید.
الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در افغانستان در این مراسم گفت که کشورش خواهان افغانستان آزاد و بی طرف است.
او افزود که روسیه در سالهای گذشته با آمریکا و ناتو درباره مسایل افغانستان همکاری کرده و کارهای زیادی نیز برای افغانستان انجام داده است.
به گفته سفیر روسیه این کشور تاکنون ۶۳ هلیکوپتر MI-۱۷ به افغانستان کمک کرده و همچنین قطعات هلیکوپترهای MI-۳۵ را در اختیار افغانستان قرار داده و به نیروهای فنی افغانستان نیز در این زمینه آموزش لازم را داده‌ است.
به گزارش بی.بی.سی مشاور امنیت ملی غنی در این نشست همچنین گفت که براساس ارزیابی‌های انجام شده، سال آینده خورشیدی، سال دشواری برای افغانستان خواهد بود.
اتمر با ابراز امیدواری از روند صلح افغانستان گفت:" آنهایی که علیه ملت می‌جنگند و شهروندی افغانستان را دارند خواست ما این است که از جنگ دست بکشند. ولی آنانی که به جنگ ادامه می‌دهند دولت افغانستان برنامه مصالحه با آنها نخواهد داشت."
به گفته او "تروریست‌های ازبکستان، ترکستان شرقی و لشکر طیبه، افغان نیستند" و همکاران داخلی این گروه نیز با نیروهای‌ امنیتی و دفاعی افغانستان روبرو خواهند بود.
اتمر با اشاره به این که افغانستان محتاطانه به روند صلح این کشور امیدوار است، گفت که باید منتظر بود که گفتگوی صلح باعث قطع خشونت و از بین رفتن پناهگاه تروریستان می‌شود و یا نه؟
او گفت که از حزب اسلامی به رهبری حکمتیار نیز دعوت شده تا به روند صلح بپوندد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد