رسوایی بزرگ نتانیاهو

کد خبر: 1274703

ساعاتی بعد از انتشار خبر انتشار خبر آزادی دو اسیر صهیونیست از رفح که با یک عملیات هالیوودی و در میان جنجال رسانه‌ای انجام گرفت، یکی از رهبران حماس اطلاعات مهمی را در این رابطه به الجزیره گفت.

 رسوایی بزرگ نتانیاهو

ساعاتی بعد از انتشار خبر انتشار خبر آزادی دو اسیر صهیونیست از رفح که با یک عملیات هالیوودی و در میان جنجال رسانه‌ای انجام گرفت، یکی از رهبران حماس اطلاعات مهمی را در این رابطه به الجزیره گفت.

محمد نزال از رهبران حماس در گفتگو با الجزیره مباشر گفت: دو اسیری که خبر آزادی آنها توسط رژیم صهیونیستی منتشر شد، اصلا در اختیار مقاومت قرار نداشتند و افراد غیر نظامی آنها را به اسارت در آورده بوند، اطمینان می‌دهیم که نتانیاهو هرگز نخواهد توانست به هیچ یک از اسرای موجود در اختیار مقاومت دست یابد.

در همین حال برخی از فعالان عرب در فضای مجازی اطلاعات بیشتری را در این رابطه افشا کردند.

به گفته این فعالان این دو اسیر در اختیار یک خانواده (طایفه) به نام ابو سرور بودند که بعد از مذاکراتی که از طریق یک واسطه بریتانیایی با این خانواده صورت گرفته، در مقابل دریافت یک میلیون دلار برای هر یک از آنها، معامله به انجام رسید.

به گفته این منابع خانواده ابو سرور علاوه بر 2 میلیون دلار، هزینه ساختمانی که این دو در آن نگهداری می‌شدند و در حمله نظامیان اسرائیلی تخریب شد را هم از نتانیاهو گرفتند.

برخی از رسانه‌های عربی هم به نقل از این فعالان فضای مجازی خبر مذکور را منتشر کردند.

با این حال برخی دیگر از منابع فلسطینی اعلام کردند، اصولا عملیات آزاد سازی این دو صهیونیست در خانیونس به وقوع پیوسته ودر جریان آن اسرائیل تلفات سنگینی را متحمل شده و چند افسر و نظامی این رژیم هم به هلاکت رسیدند.

شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه از گرفتار شدن شماری از نظامیان اسرایئلی در کمین بسیاری بزرگی در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داده بود.

اسامه حمدان نیز شامگاه دوشنبه در رابطه با هیاهوی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در این رابطه اعلام کرده بود: که با توجه به داده‌های میدانی دو اسیر اسرائیلی اصلا در اختیار حماس قرار نداشتند، او تاکید کرد منتظر اظهار نظر مقاومت در این رابطه خواهیم نشست.

گفتنی است فرناندو سیمون و لویس هار امروز اعلام کردند، داروهایی که برای آنها در اختیار گروه حماس قرار گرفته بود را دریافت نکرده و از آن بی اطلاع بودند، امری که نشان می‌دهد این دو احتمالا تحت نظر گروه‌های مقاومت قرار نداشتند به ویژه که در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی نگهداری می‌شدند./تسنیم

 تکاپوی تل آویو برای متقاعد کردن مغرب به نقش آفرینی در غزه

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، تل‌آویو به شدت در تکاپوی متقاعد کردن دولت مغرب برای نقش آفرینی به نفع این رژیم در غزه است.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی کان در گزارشی که در پایگاه اطلاع رسانی این رسانه عبری زبان منتشر شد، فاش کرد، مسئولین اسرائیلی به شدت تلاش دارند تا مغرب را متقاعد کنند نقش پررنگی را در رابطه با نوار غزه ایفا کرده و به تل‌آویو برای آزادی اسرای صهیونیست موجود نزد حماس کمک کند، اما ظاهرا این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، اسرائیل جایگاه مثبتی را برای مغرب در منطقه متصور است و با توجه به اینکه این پادشاهی حدود چهار سال پیش روابط خود را با تل‌آویو علنی کرده است، اکنون به عنوان یکی از کشورهای اعتدال گرا محسوب و محمد ششم پادشاه آن هم روابط خوبی با یهودیان دارد، از اینرو می‌توان به این کشور برای ایفای این نقش اعتماد کرد.

با این حال این رسانه اعتراف می‌کند که دولت مغرب به خواسته اسرائیل پاسخ منفی داده است چون این کشور از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه تا به امروز شاهد تظاهرات گسترده ضد اسرائیلی و در همبستگی با غزه بوده است از اینرو پادشاه مغرب معتقد است شرایط فعلی وقت مناسبی برای پاسخ مثبت رباط به تل‌آویو نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد