موضع گیری امیر کویت و اردوغان درباره تحولات فلسطین

کد خبر: 1065750

امیر کویت حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزارن فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

موضع گیری امیر کویت و اردوغان درباره تحولات فلسطین

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیاالیوم، نواف احمد الصباح امیر کویت حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی را محکوم کرد.

امیر کویت موضع اصولی و قاطع کشورش در قبال چنین اقدامات غیرانسانی را یادآور شد و از مقامات اشغالگر خواست که بلافاصله مانع تعدی به فلسطینیان شود و به حق مسلمانان برای انجام مراسم خود در بیت‌المقدس احترام بگذارند.

وی تاکید کرد که کشور کویت در کنار مردم فلسطین قرار دارد و از تمام تلاش‌هایی که برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای آرمان فلسطین صورت گیرد، حمایت می‌کند تا فلسطینیان بتوانند کشوری مستقل به پایتختی قدس را مطابق با تصمیمات قانونی بین‌المللی و ابتکار عمل «صلح عربی» تشکیل دهند.

صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه باب العمود و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه‌دار گاز اشک‌آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

اردوغان با امیر قطر و پادشاه مالزی تلفنی گفتگو کرد

رئیس جمهور ترکیه در تماس های تلفنی جداگانه‌ای با امیر قطر و پادشاه مالزی درباره جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و عبدالله سلطان احمد شاه (Abdullah Sultan Ahmad Shah) پادشاه مالزی طی گفتگویی تلفنی درباره جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مسجد الاقصی رایزنی کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه در این گفتگوی تلفنی با پادشاه مالزی بر ادامه تلاش‌های مشترک دو کشور در چارچوب تمامی ساز و کارهای موجود، درباره حملات صورت گرفته علیه مسجد الاقصی تاکید کرد.

در همین ارتباط، رجب طیب اردوغان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر هم در مورد حملات اسرائیل به مسجدالاقصی و فلسطینیان تلفنی گفتگو کردند.

اردوغان در این تماس تلفنی با امیر قطر بر اهمیت همکاری دو کشور برای اقدام کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی در برابر حملات این رژیم تاکید کرد.

اردوغان و آل ثانی بر لزوم همکاری میان دو کشور به منظور حفاظت از قدس هم تاکید کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد