شمار جانباختگان کرونا در جهان از ۱۰۰،۰۰۰ تن گذشت

کد خبر: 986812

شمار قربانیان ویروس جدید و مهلک کووید -۱۹ در جهان روز جمعه از مرز ۱۰۰،۰۰۰ تن گذشت.

شمار جانباختگان کرونا در جهان از ۱۰۰،۰۰۰ تن گذشت

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، در شرایطی که بیماری همه گیر کووید -۱۹ در آمریکا با سرعتی چشمگیر در حال گسترش است، شمار جانباختگان این بیماری مهلک در سرتاسر جهان از مرز ۱۰۰،۰۰۰ نفر گذشت.

در این میان، کلانشهر نیویورک بیش از نیمی از قربانیان کرونا در آمریکا (۱۸،۰۰۰ نفر) را به خود اختصاص داده است و سایر مراکز اصلی شیوع این بیماری شهر دیترویت، ایالت لوئیزیانا و شهر واشنگتن دی. سی است.

از سوی دیگر بنا به اعلام دانشگاه جان هاپکینز، در سرتاسر جهان شمار مبتلایان به حدود ۱.۷ میلیون نفر رسیده است.

آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای بیش از نیم میلیون آمریکایی +جدول

طبق آخرین آمار جهانی، تاکنون یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۳۲ نفر در جهان مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند؛ کشور آمریکا با ۵۰۲ هزار و ۸۷۶ مبتلا در صدر جهان قرار دارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه یک میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۳۲ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۰۲ هزار و ۷۳۴ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳۷۶ هزار و ۳۳۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند با این بیماری مبارزه کنند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان، با افزایش ۳۳ هزار و ۸۹۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵۰۲ هزار و‌۸۷۶ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۸ هزار و ۷۴۷ مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

شمار جانباختگان کرونا در جهان از ۱۰۰،۰۰۰ تن گذشت

کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد، با افزایش ۵ هزار و ۵۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۵۸ هزار و ۲۷۳ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۶ هزار و ۸۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۳ هزار و ۹۵۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۴۷ هزار و ۵۷۷ مبتلا رسیدهاست؛ تاکنون ۱۸ هزار و ۸۴۹ ایتالیایی جان خود را از دست داده‌اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان و چین به‌ترتیب با ۱۲۴ هزار و ۸۶۹، ۱۲۲ هزار و ۱۷۱ و ۸۱ هزار و ۹۵۳ مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم جهانقرار گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های چین، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب با ۷۷ هزار و ۵۲۵، ۵۵ هزار و ۶۶۸ و ۵۳ هزار و ۹۱۳ بهبودیافتهدر رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد