ورود وزارت بهداشت به موضوع سلامت معنوی

کد خبر: 925270

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی از ورود وزارت بهداشت به موضوع سلامت معنوی خبر داد و گفت: سلامت معنوی نقش محوری و اساسی بر جسم و روح افراد دارد.

ورود وزارت بهداشت به موضوع سلامت معنوی

خبرگزاری مهر: علیرضا مرندی ظهر پنج‌شنبه در ششمین همایش ملی سلامت معنوی که در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با اشاره به نقش محوری و اساسی سلامت معنوی بر جسم و روح افراد، وزارت بهداشت به این موضوع ورود کرده است و مقام معظم رهبری و هم‌چنین مراجع عالی‌قدر هم به ارتقای سلامت معنوی در کشور تأکید دارند.

وی افزود: تنها سرمایه فرهنگستان وجود هیئت علمی است و به تنهایی نمی‌تواند بر این مقوله وارد شود با هم افزایی با وزارت بهداشت می‌توان گام‌های رو به جلویی برداشت و برای ارتقای سلامت معنوی اقدام کرد.

به گفته رئیس ششمین همایش ملی سلامت معنوی، در آینده نزدیک کتاب‌های علمی مختلفی در زمینه سلامت معنوی از فرهنگستان علوم پزشکی تألیف و در اختیار پژوهشگران و محققان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همیشه علم و معنویت ارکان مهم زندگی هستند، گفت: در گذشته پزشکان ایرانی جزئی از علمای دینی بودند هرچند تلاش‌هایی برای جدایی علم از معنویت شده در حالی که سلامت معنوی نقش مهمی در سلامت دنیوی و اخروی ما مسلمانان دارد.

گام‌های اروپایی‌های برای ارتقای سلامت معنوی

مرندی با اشاره به تلاش‌های اخیر اروپایی‌ها برای ارتقای سلامت معنوی و برداشتن گام‌های علمی از سوی آن‌ها در این زمینه بیان کرد: اخیراً اروپایی‌ها هم دریافتند که سلامت معنوی تأثیر بسزایی در سلامت جسم و روح دارد و در این زمینه هم برنامه‌ها و گام‌های علمی مطلوبی را برداشته‌اند. آن‌ها به تأثیر معنوی دعا بر سلامت تحقیقات بسیاری بر بیماران مختلف انجام دادند و در این زمینه هم به نتایج خوبی دست یافته‌اند.

وی اظهار داشت: امروز غربی‌های جلوتر از ما در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌اند و کتاب‌های بسیاری در این زمینه تألیف کرده‌اند و مقام معظم رهبری از سال ۹۲ بر ارتقای سلامت معنوی در جامعه تأکید داشتند.

مرندی با اشاره به دروان ۸ سال دفاع مقدس گفت: بیشترین توجه به سلامت معنوی به نظر شامل دوران جنگ تحمیلی است در آن دوران پزشکان ما به دور از مادیات توجه خاصی به معنویت داشتند و در جبهه‌ها و مناطق محروم کشورفعالیت‌های خوب پزشکی را ارائه می‌کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد