استقرار آمبولانس‌های اورژانس در دانشگاه‌های کشور

کد خبر: 817216

سرپرست اورژانس کشور از استقرار آمبولانس‌های اورژانس در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه به مردم و دانشجویان در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و کمک‌رسانی سریع به بیماران امری ضروری است.

استقرار آمبولانس‌های اورژانس در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست اورژانس کشور از استقرار آمبولانس‌های اورژانس در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: ارائه آموزش‌های کمک‌های اولیه به مردم و دانشجویان در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و کمک‌رسانی سریع به بیماران امری ضروری است.

پیرحسین کولیوند در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه سازمان اورژانس با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، اظهار داشت: یکی از سرمایه‌های اصلی کشور جامعه دانشجویی بوده و نگاه دنیا امروزه به سمت این افراد است چرا که دانشجویان می‌توانند نظام را متحول کنند و نظام نیز متأثر از آن‌ها باشد.

وی افزود: کمک به دانشجویان جهت حفظ سلامتی‌شان از اعتقادات قلبی ما بوده و نجات حتی یک نفر نجات کل بشر به شمار می‌رود و ما با اشتیاق در خدمت دانشجویان هستیم.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس امکانات خوبی برای حفظ جان مردم دارد، گفت: در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه خود را متعهد دانسته و با آغوش باز جهت خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان و بیماران عمل می‌کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه خرید آمبولانس برای دانشگاه‌ها هزینه‌بر است و شرایط کاری آن‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، گفت: وجود و استقرار پایگاه اورژانس برای دانشگاه‌ها هزینه‌های آن‌ها را کاهش داده و در تسریع خدمت‌رسانی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن تأکید بر آموزش آحاد مردم در مورد فوریت‌های پزشکی از جمله دانشجویان عنوان کرد: در حال حاضر مشکل اساسی در سطح کشور عدم آگاهی همه مردم به ویژه دانشجویان و اساتید از حوزه فوریت‌های پزشکی بوده و اگر مردم نکات اولیه را بدانند بسیاری ا. ز. خسارت‌ها کاهش یافته و جان‌های زیادی نجات می‌یابد.

سرپرست اورژانس کشور از برنامه‌های اورژانس برای آموزش مردم از جمله راننده‌ها، روحانیون، دانشجویان و گروه‌های پزشکی خبر داد و گفت: اگر همه در این زمینه آموزش ببینند قطعا خسارت‌ها کاهش یافته و ما این آمادگی را داریم که خدمت‌رسانی لازم را انجام دهیم.

کولیوند با بیان اینکه در حال حاضر اورژانس ۳۴ فروند بالگرد جهت اورژانس هوایی دارد، گفت: طی هفته آینده ۶ فروند به این بالگرد‌ها افزوده می‌شود و تلاش داریم که این آمار را به ۵۰ مورد برسانیم و این اقدامات با برنامه‌های وزیر بهداشت بوده که خدا پدرش را بیامرزد که مردم می‌توانند بدون پرداخت یک ریال پول از خدمات اورژانس هوایی بهره‌مند شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد