توصیه وزیر بهداشت به مسئولان

کد خبر: 764027

وزیر بهداشت گفت: در قالب طرح تحول سلامت، در مناطقی که پزشک حضور نداشته، پزشک متخصص مستقر و امکانات توزیع شده است.

توصیه وزیر بهداشت به مسئولان

خبرگزاری مهر: دکتر سید حسن هاشمی در مجموعه خیریه نورآوران سلامت در شهرستان محروم ریگان استان کرمان، اظهار داشت: همکاران ما به صورت داوطلبانه، حضور گسترده ای در این مجموعه خیریه دارند و برای آنها فرصتی است که یک کار دلی انجام دهند و امیدوارم که نتیجه آن رضایت مردم باشد که رضایت خدا را هم به دنبال دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ لذتی بالاتر از شادکردن دل مردم نیست، افزود: انجام امور خیریه، فرصتی ارزشمند برای همه است و نیاز نیست که حتما پزشک یا چشم پزشک باشید بلکه کمک به نیازمندان و ضعفا، در هر جایگاهی امکان پذیر است و موجب شادی و نشاط در زندگی، جامعه و افراد آن می شود و مجموعه خیریه نورآوران سلامت نیز بیش از ۱۳ سال است که تشکیل شده و امیدواریم گسترش پیدا کند.

هاشمی با اشاره به محرومیت شهرستان های ریگان، فهرج و نرماشیر در شرق استان کرمان، گفت: امکانات و خدمات در این مناطق، بسیار کم است و وزارت بهداشت در این شهرستان ها در تلاش برای ساخت بیمارستان و کاهش محرومیت است و امیدواریم شرایط اقتصادی دولت بهتر شود که بتواند پروژه های نیمه تمام این مناطق را تکمیل کند.

وی تاکید کرد: در قالب طرح تحول سلامت، در مناطقی که پزشک حضور نداشته، پزشک متخصص مستقر و امکانات توزیع شده است و تجهیزات مورد نیاز سه بیمارستان شهرستان های فهرج، ریگان و نرماشیر که منتظر تکمیل مراحل ساخت آن هستیم را تامین کرده ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور متخصصان در شهرستان های محروم شرق استان کرمان، گفت: به رغم اقدامات مثبت انجام شده اما هنوز با نقطه مورد انتظار ما که حق مردم است، فاصله داریم و امیدواریم عقب ماندگی تاریخی این منطقه، جبران و فرصت برای اشتغال جوانان ایجاد شود.

هاشمی اضافه کرد: در برخی از دوران های گذشته در مناطق شرق استان کرمان شاهد ناامنی و برخی بلایای طبیعی مانند زلزله بودیم و این عوامل، باعث شده که سازندگی این مناطق به تاخیر بیفتد و امیدواریم وضعیت اشتغال و معیشت مردم بهبود و خدمات نیز گسترش یابد.

وی تاکید کرد: خیلی مهم است که مسئولان و تصمیم گیرانی که تصمیمات آنها اثرگذار است، از نزدیک و در محیط، شرایط مردم را ببینند و تصمیمات خود را متناسب با دردها، گرفتاری ها، مشکلات، عقب ماندگی ها و محدودیت های مردم در این مناطق بگیرند و فقط به مناطق خوش آب و هوا و مرفه، توجه نکنند.

وزیر بهداشت از مردم مناطق محروم کشور به عنوان افرادی کم توقع و قدرشناس یاد کرد و افزود: همکاران ما در خیریه نورآوران سلامت سه ماه به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می دهند و مردم فرصتی ایجاد کردند که همکاران ما برای خود آرامش و ذخیره آخرت ایجاد کنند و البته مردم هم قدرشناس هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد