ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون در تمام کشور

کد خبر: 736030

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از ثبت‌نام اینترنتی اهدای خون از طریق سامانه نوبت‌دهی خبر داد و گفت: هر فرد در سال می‌تواند 36 بار پلاسما و 24 بار پلاکت خود را اهدا کند.

خبرگزاری فارس: علی‌اکبر پورفتح‌الله در مراسم بهره‌برداری از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون در سراسر کشور، اظهار داشت: خانم‌ها هر سال می‌توانند 3 بار و مردان 4 بار جهت اهدای خون اقدام کنند ولی اهدای پلاسما 36 بار و پلاکت حدود 24 بار در سال امکانپذیر است.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی انتقال خون در سامان‌بخشی مراجعان جهت اهدای خون بسیار مؤثر است چرا که افراد ممکن است در زمان‌هایی همچون تاسوعا و عاشورا و همچنین شب‌های قدر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و به دلیل افزایش حجم مراجعات امکان دریافت خون از آنها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور، گفت: عمر پلاکت‌های خون بسیار پایین بوده و مدت زمان زیادی نمی‌توان آن را نگه داشت لذا راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی در جهت رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت است.

پورفتح‌الله به لزوم توجه به فرهنگ نذر پلاکت و نذر پلاسما اشاره کرد و گفت: در صورت انجام فرهنگ‌سازی در این راستا می‌توانیم شاهد اهدای بیشتر پلاسما و پلاکت در زمان‌های مشخص شده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه‌های داروهای مشتق از پلاسما نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته که علاوه بر رسیدن به خودکفایی بتوانیم یک کشور قدرتمند در بازار جهانی باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد