سازمان غذا و دارو: آرایشگاه زنانه داروخانه نیست!

کد خبر: 693093

معاون اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آریشگاه داروخانه نیست،گفت: آرایشگران حق تجویز یا استفاده از هیچگونه دارو و مکمل دارویی برای مراجعان را ندارند.

خبرگزاری میزان: معاون اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آریشگاه داروخانه نیست،گفت: آرایشگران حق تجویز یا استفاده از هیچگونه دارو و مکمل دارویی برای مراجعان را ندارند.
منوچهر دادگر نژاد گفت: متصدیان و آرایشگران حق تجویز و یا استفاده از هیچگونه دارو و مکمل های دارویی را برای مراجعین محترم ندارند. وی با بیان اینکه استفاده از داروهای بی حسی، چاقی و لاغری در برخی از آرایشگاه ها تاکنون منجر به بروز بیماری های متعدد برای بانوان شده است، افزود: سالن های آرایش و زیبایی محل مناسبی برای خرید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی نیست و عرضه آنها در چنین اماکنی تداخل صنفی بوده و ممنوع است. دادگر نژاد توصیه کرد: مراجعان توجه کنند که تمامی لوازم آرایشی، بهداشتی وارداتی و خارجی مورد استفاده توسط متصدیان و آرایشگران مربوطه دارای برچسب اصالت و سلامت باشند و محصولات داخلی ساخت ایران دارای پروانه بهداشتی ساخت باشند. وی افزود: همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی و غیرمجاز دارای مقادیر بالای سرب و جیوه است که احتمال ابتلا به بیماریهای بدخیم و سرطان را افزایش می دهند. دادگر نژاد تصریح کرد: عوارض پوستی، ادم و موارد مشابه نتیجه استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد