علایم و درمان کیست‌های تخمدان

کد خبر: 540371

یک متخصص زنان و زایمان گفت: قاعدگی‌های نامنظم، رشد موهای زاید، جوش‌های پوستی و چاقی از علائم ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک است.

خبرگزاری ایسنا: زهرا سهیلی‌پور با اشاره به اینکه کیست‌های تخمدان به علت تغییرات هورمونی ایجاد می‌شوند، اظهار کرد: معمولا درمان کیست‌هایی که بیشتر از شش سال از ایجاد آن‌ها نگذشته باشد، با دارو صورت می‌گیرد و در سایر موارد نیاز به جراحی است.
وی قاعدگی‌های نامنظم، رشد موهای زاید، جوش‌های پوستی و چاقی را از علائم ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک عنوان کرد و گفت: علت دقیق این بیماری هنوز ناشناخته است، اما افزایش وزن می‌تواند یکی از علل ابتلا به آن باشد. این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه در صورتی که افزایش وزن علت ایجاد بیماری باشد، برای درمان نیز اولین راهکار کاهش وزن است، تصریح کرد: این عارضه می‌تواند در نوجوانی با دوره‌های قاعدگی نامنظم همراه و بعدها به دنبال افزایش وزن یا مشکل در باروری تشخیص داده شود. سهیلی‌پور با اشاره به اینکه ابتلا به کیست‌ها در صورتی که درمان نشود منجر به ناباروری می‌شود، گفت: اغلب بیماران، بی‌نظمی قاعدگی دارند و در برخی نازایی ایجاد می‌شود که ناشی از عدم تخمک‌گذاری است. وی قرص‌های ضد بارداری ترکیبی را یکی از درمان‌های مشکلات قاعدگی عنوان کرد و افزود: این درمان با کاهش سطوح آندروژن، سیکل قاعدگی را منظم کرده و موی زائد را کاهش می‌دهد. علاوه بر این کاهش وزن نیز می‌تواند سطوح انسولین و کلسترول را کاهش داده و آکنه و رشد موی زائد را بهبود بخشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد