مشاور رهبری: درآمد نفتی ایران در سال ۶۵ کمتر از ۷ میلیارد دلار بود

کد خبر: 955846

سردار رحیمی گفت: جنگ ایران و عراق بیش از ۲ هزار میلیارد دلار هزینه به هر ۲ کشور تحمیل کرد.

مشاور رهبری: درآمد نفتی ایران در سال ۶۵ کمتر از ۷ میلیارد دلار بود

باشگاه خبرنگاران: سردار یحیی رحیمی صفوی، دستیار و مشاور ارشد مقام معظم رهبری در امور نیرو‌های مسلح در مراسم گرامیداشت مقام شهدای وزارت اقتصاد در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هدف اساسی هر دولت و ملت، حفظ بقا ملی و استقلال، ارزش‌ها و هویت ملی است.

او ادامه داد: جنگ‌ها باعث از بین رفتن اهداف اساسی می‌شود، شروع این جنگ‌ها توسط رهبران سیاسی کشور‌ها رخ می‌دهد و هدف رهبران سیاسی تحمیل اراده سیاسی و اقتصادی خود به سایر کشورهاست.

سردار رحیمی صفوی بیان کرد: دفاع جزو یکی امورات عقلانی و شرعی ملت هاست.

مشاور ارشد مقام معظم رهبری بیان کرد: عراقی‌ها در شروع جنگ ۳۵ میلیارد دلار ذخیره ارزی داشتند و در پایان جنگ عراقی‌ها ۵۷ درصد منابع کشور خود را برای جنگ هزینه کرده بودند.

کشور عراق در نهایت ۶۵ میلیارد دلار هزینه جنگ کرد که طبق برآورد‌ها هزینه دو طرف ۲ هزار میلیارد دلار برآورد شده بود.

رحیمی صفوی بیان کرد: در ایران نیز درصد بالایی از هزینه‌ها صرف شد و حتی زمانی رسید که ما حتی برای یک هفته بیشتر گندم در سیلو‌ها نداشتیم.

این مقام مسئول گفت: جزیره خارک به بمباران نیرو‌های بعثی گرفتار شد و ما از صادرات ۲ میلیون بشکه نفت در روز به صادرات ۶۰۰ هزار بشکه در روز تقلیل یافتیم. عربستان تولید نفت را افزایش داد و قیمت نفت را به زیر ۱۰ دلار رساند.

رحیم صفوی بیان کرد: سال ۶۵ کل درآمد نفت ۷ میلیارد دلار بود و ما در آن زمان هم جمعیت ۴۵ میلیون نفری را مدیریت و هم جنگ را سروسامان می‌دادیم.۳ میلیون از جمعیت استان‌های مرزی و خوزستان از این شهر به سایر شهر‌ها مهاجرت کردند.

او تاکید کرد: امروزه اقتصاد را باید جبهه جنگ بدانیم و در استفاده های شخصی صرفه جویی کنیم. خریدهای روزانه و ماهیانه باید برنامه ریزی داشته باشد و هدر رفت نداشته باشد.

رحیمی صفوی گفت: بدون هماهنگی مردم و باور اقتصاد مقاومتی، پیروزی در جنگ اقتصادی محقق نمی شود. نیروهای مسلح و سایر ارگان ها باید به کمک مردم بیایند.

مشاور ارشد مقام معظم رهبری تاکید کرد: افرادی که به صحبت ها و فرموده های مقام معظم رهبری گوش نمی دهند عاقبتی با خیر و موفقیت نخواهند داشت.

سردار رحیمی صفوی در جمع خبرنگاران بیان کرد: دشمنان نمی دانند که ما بدون نفت هم می توانیم کشور را اداره کنیم، صنایع کشور در بحث رشد اقتصادی پیشرو هستند.

او گفت: شرایط فعلی ما از شرایط جنگ بسیار بهتر است و ظرفیت های کشور بسیار رشد کرده است. ۴۰ درصد انرژی عراق را ما تامین می کنیم و ظرفیت ۱۰ میلیون گردشگر را داریم.

سردار رحیمی صفوی بیان کرد: ۲۷۰۰ کیلومتر حریم ساحل داریم که گردشگری می تواند بهترین در آمد را داشته باشد. با اطمینان می گوییم از این گردنه فشارهای اقتصادی عبور خواهیم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد