حجتی: تولید محصولات شیلات به ۱.۳ میلیون تن رسید

کد خبر: 987106

حجتی گفت: در حال حاضر به ۱.۳ میلیون تن رسیده و حجم زیادی از آین افزایش تولید حاصل توسعه آبزی پروری بوده است.

حجتی: تولید محصولات شیلات به ۱.۳ میلیون تن رسید

باشگاه خبرنگاران: محمود حجتی مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی در مراسم معارفه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در شش سال اخیر، زنجیره تولید گوشت مرغ توسعه یافت و اقدامات برای ایجاد زنجیره در صنایع لبنی آغاز شد به طوری که برخی از تشکل‌های دامداران برای ایجاد کارخانه فرآوری لبنیات اقدام و تعدادی از شرکت‌های بزرگ لبنی، دامداری‌های بزرگ صنعتی تاسیس کردند.

او ادامه داد: در کشور‌های پیشرفته، زنجیره‌های تولید توسط تعاونی‌ها و تشکل‌ها ایجاد شده است.

حجتی با قدردانی از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت و تلاش همکاران و همه فعالان بخش کشاورزی در دوران تصدی مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: در بخش کشاورزی، ظرفیت‌های بی شماری وجود دارد که برخی آن‌ها در این دولت شناسایی شد و لازم است برای به فعلیت درآوردن این ظرفیت‌ها با بهره گیری از یافته‌های علمی اهتمام شود.

اوبیان کرد: میزان تولید محصولات شیلاتی در ابتدای انقلاب حدود ۳۰ هزار تن بود که با رشد ۴۰ برابری این میزان در حال حاضر به ۱.۳ میلیون تن رسیده و حجم زیادی از آین افزایش تولید حاصل توسعه آبزی پروری بوده است.

حجتی تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه گذاری‌های بی‌سابقه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی انجام شده است.

او از تلاش‌های مهندس کشاورز در دوران تصدی معاونت امور زراعت و همچنین سرپرستی وزارت جهاد کشاورزی قدردانی کرد و درباره وزیر جدید جهاد کشاورزی گفت: خاوازی فردی تحصیل کرده، دانشمند، روستازاده و آگاه به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی است و در شرایط سخت کنونی کشور، مسئولیت سنگینی را عهده دار شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد