وزیر اقتصاد: مشکلات زیرساختی اقتصاد با دستورالعمل حل نمی‌شود

کد خبر: 921942

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برخی مشکلات اقتصادی به نواقص زیرساختی باز می‌گردد و رفع این نواقص با صدور یک دستور حل نخواهد شد.

وزیر اقتصاد: مشکلات زیرساختی اقتصاد با دستورالعمل حل نمی‌شود

خبرگزاری مهر: فرهاد دژپسند بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان گلستان، اظهار کرد: برخی مشکلات اقتصادی به نواقص زیرساختی باز می‌گردد و رفع این نواقص با صدور یک دستور حل نخواهد شد.

وی افزود: در مراودات اقتصادی هر چه بخش خصوصی توانمندتر و پویاتر باشد می‌تواند سهم بیشتری را به دست آورد.

دژپسند تصریح کرد: برگرداندن ارز بسیار سخت است و کار سخت را باید کسانی که سختی کشیدند انجام دهند.

وی ادامه داد: برای جذب سرمایه گذار خارجی از هیج کمکی دریغ نمی‌کنم، زیرا کشور به سرمایه گذاران خارجی نیاز دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به مشکلات راه آهن اینچه برون گفت: این پروژه دچار، اما و اگر‌های تخصصی شده که باید با دقت و حوصله آن را رفع کنیم که بخشی از خواسته‌ها در خصوص تصهیل فرآیند‌ها در گمرک است.

دژپسند افزود: به دفعات در خصوص دپوی کالا‌ها در گمرک صحبت شده، اما تا کنون گمرک تقصیری نداشته و اگر قصوری در کار باشد باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی فکر می‌کند دولت مزاجم آن‌ها شده در حالی که اینطور نیست و آنعا شریکت دولت هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایران در حوزه‌های مختلف پیشرفت کرده، گفت: اگر این اقتدار به حوزه اقتصاد هم منتقل شود نسخه دشمنان پیچیده می‌شود.

دژپسند ییان کرد: دولت سعی می‌کند بستر را برای بخش خصوصی فراهم کند، در گمرک شعار سرعت، دقت و سلامت حرف اول را می‌زند و برای تولید کنندگان در واردات مواد اولیه و کالا‌های سرمایه‌ای و همچنین صادر کنندگان فرش قرمز پهن می‌کنیم.

وی یادآور شد: اگر اختلالی در تجارت انجام شود و شاهد قاچاق باشیم، چشم تیزبین ما در گمرک آن‌ها را می‌بیند و شکار می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد