قوانین نظام صنفی بازدارندگی لازم را ندارند

کد خبر: 846848

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: قوانین نظام صنفی بازدارندگی لازم را ندارند و باید مورد تجدید نظر و بررسی مجدد قرار گیرد.

قوانین نظام صنفی بازدارندگی لازم را ندارند
ایرنا: محسن میرزایی افزود: تا زمانی که این قوانین متناسب با زمان مورد بازنگری قرار نگیرند، چالش‌های موجود در بازار و عرضه کالای قاچاق نیز برطرف نخواهد شد.
** تشکیل ۲۷ پرونده عرضه کالای قاچاق در کرمان میرزایی همچنین گفت::طی چندماهه سال جاری، ۲۷ پرونده در زمینه عرضه کالای قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این سازمان تشکیل شده است. وی با اشاره به اینکه بمنظور شناسایی متخلفان و جلوگیری از هر گونه کم فروشی بازدید‌های تیم نظارتی این سازمان روز به روز افزایش یافته اظهار داشت: طوری که فروردین ماه سال جاری یکهزار و ۸۵۳ مورد بازرسی، اردیبهشت ماه ۲ هزار و ۱۷۵ مورد، خرداد سه هزار و ۴۰۲ و در تیرماه سه هزار و ۵۳۳ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و صنفی انجام گرفته است. به گفته میرزایی اینک حدود ۲۵ هزار واحد صنفی در شهرستان کرمان وجود دارد گفت: نظارت و رصد این واحد‌ها با ۷۴ بازرس انجام می‌گیرد. وی با اعلام شماره تلفن ۱۲۴ که روزانه آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه تخلفات واحد‌های صنفی، کنترل و نظارت بر بازار است تصریح کرد: همچنین در این مدت تعداد گزارشات و شکایات کتبی و حضوری مردم از طریق سامانه ۱۲۴، به تعداد یکهزار و ۱۷۴ مورد بوده است. میرزایی افزود: برای جلوگیری از گرانفروشی، تمامی واحد‌های صنفی استان کرمان موظفند برای فروش اجناس با قیمت بیش از ۱۰ هزار تومان فاکتور صادر کنند. وی گفت:: ۲۰۰ انبار سردخانه موجود در استان کرمان هر ماه به طور اتفاقی بازرسی می‌شوند و در صورت کشف کالا‌های مشمول عرضه در این انبارها، مشمول احتکار و با آن‌ها برخورد می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد