اندر احوالات انرژی هسته‌ای که قرار بود برق بدهد؟!

کد خبر: 845150

خداوند تبارک گل آدمی را به گونه‌ای سرشته است که در هوای گرم و سوزان ذاتا به دنبال محیطی خنک و بردا وسلاما می‌گردد تا لختی بیاساید، ولی امان از وقتی که هیچ مکان خنکی هم گیر نیاید! و یابدتر آنکه در جای خنک و متنبوع آرمیده باشد و ناگهان برق برود و کم کم با قطع شدن وسایل خنک‌کننده محیط شروع کند به گرم و گرمتر شدن.

اندر احوالات انرژی هسته‌ای که قرار بود برق بدهد؟!

روزنامه کیهان: خداوند تبارک گل آدمی را به گونه‌ای سرشته است که در هوای گرم و سوزان ذاتا به دنبال محیطی خنک و بردا وسلاما می‌گردد تا لختی بیاساید، ولی امان از وقتی که هیچ مکان خنکی هم گیر نیاید! و یابدتر آنکه در جای خنک و متنبوع آرمیده باشد و ناگهان برق برود و کم کم با قطع شدن وسایل خنک‌کننده محیط شروع کند به گرم و گرمتر شدن.

درست است که صرفه‌جویی برای مردم در مصرف برق و آب و گاز و خوراک و پوشاک و ... خوب و توصیه شده است و البته مورد تایید همگان نیز است لکن از آن سو هم بر طبق روایات و احادیث و شرع و عرف و قانون، برخی از وظایف هم بر عهده دولت خدمتگزار و البته بسیار با تدبیر و امید گذاشته شده است که اگر خدایی ناکرده یکی از آن‌ها هرچند بسیار هم تصادفی انجام بگیرد مراتب سپاس و تشکر همین مردم- که قرار بود، ولی نعمتان دولتمردان باشد- را به همراه خواهد داشت.

در این ایام گرمای شدید هوا باعث داغ‌تر و گرم‌تر شدن محیط خانواده‌ها و ادارات و استفاده روزافزون از وسایل تبریدی - یا همان خنک‌کننده‌ها - شده است که امری محتوم و لاجرم است، ولی همزمان با این گرمای بی‌سابقه -البته به عقیده کارشناسان بی‌سابقه است! - با قطعی برق کم سابقه‌ای نیز مواجه شده‌ایم که موجبات نارضایتی بسیاری از مردم بعضی در مناطق را فراهم کرده است.

مطمئناً و موکداً دولتمردان و عوامل دست‌اندرکار زودتر در جریان وقوع چنین گرمایی قرار گرفته بودند و باید خیلی‌زودتر اقدامی موثر می‌اندیشیدند- البته باتوجه به شرایط سنی و حالی و احوالی این دولت انتظار‌ها را باید معقول کرد! - تا شرایط برقی حال حاضر کشور به شرایط برقی دوران قاجار وانمی‌ترقید و کمتر آن بحبوحه تاریخی و سال‌های قحطی را برای ما تداعی می‌کرد.

حکما ما از دولتمردان عزیز و سخت‌کوش چنین انتظاری نداریم که در این شرایط وانفسا که دلار و اقتصاد و کل مافیه را به حال خود رها کرده‌اند، بیایند و برای این قضیه هم چاره‌ای بیاندیشند، لکن کمترین درخواست ما این است که ان‌شاء‌الله همان انرژی هسته‌ای را که با صلابت تمام و در اوج افتخار بتن‌ریزی فرمودند: کم کم شروع به شکافتن کنند و با همان سرعتی که در کار‌های اجرایی ما از آن‌ها سراغ داریم حداقلی نیروگاه‌ها جدید را کلنگ زنی بفرمایند تا اگر قسمت باشد دولت بعدی کلنگ زنی شما را تحویل بگیرد و نیروگاهی به راه بیندازد -البته بسیار آهسته که خدشه‌ای هم به روابط بسیار بسیار سودآور ما با دولت‌های اروپایی وارد نشود و به قول بزرگواری که فرمود: به سراغ هسته‌ای اگر می‌روی نرم وآهسته بیا! مبادا که ترک بردارد شیشه نازک برجامی من - چرا که با توجه به انواع هشدار‌های زمین‌شناسی و هواشناسی‌های خارجه و داخله وحتی بعضی فیلم‌های هالیوودی زمین وآسمان رو به گرم‌تر شدن می‌رود و مطمئنا این بحران در چند سال آینده تشدید شده و استفاده از توان هسته‌ای در تولید برق امری لازم وضروری و از اوجب واجبات است. والعاقبهًْ للمتقین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد