زنگنه: جرات نمی‌کنیم راجب قراردادهایمان صحبت کنیم

کد خبر: 779674

وزیر نفت با بیان اینکه مذاکرات برای توسعه میادین با شرکت های داخلی و خارجی ادامه دارد،گفت:جرات نمی‌کنیم اسم قراردادی که نزدیک به نتیجه گیری است را اعلام کنیم زیرا می‌ترسیم کاری کنند که امضا نشود.

زنگنه: جرات نمی‌کنیم راجب قراردادهایمان صحبت کنیم
خبرگزاری ایسنا: وزیر نفت با بیان اینکه مذاکرات برای توسعه میادین با شرکت های داخلی و خارجی ادامه دارد،گفت:جرات نمی‌کنیم اسم قراردادی که نزدیک به نتیجه گیری است را اعلام کنیم زیرا می‌ترسیم کاری کنند که امضا نشود.
بیژن زنگنه در نشست خبری که امروز برگزار شد با بیان اینکه ١٥٠ نفر درگیر مذاکرات برای امضای قرارداد‌های توسعه میادین هستند، اظهار کرد:برای امضای قرارداد‌ها باید دو طرف راضی باشند، هرکسی با ایران یادداشت تفاهمی امضا می‌کند عده‌ای داخلی و خارجی می‌روند و می‌گویند این کار را نکن. خدا شر برخی خارجی‌ها را به خودشان برگرداند و داخلی‌ها را اصلاح کند.
٧٠ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود وی با اشاره به وضعیت تولید گاز در کشور اظهار کرد:در پایان سال ۱۳۹۱، میزان گازی که از میدان پارس جنوبی برداشت می‌شد ٢٨٥ میلیون مترمکعب بود، این میزان در دی ماه سال گذشته به ٤٧٠ میلیون مترمکعب و در دی ماه سال جاری به ٥٥٣ میلیون مترمکعب رسید. وزیر نفت با بیان اینکه ٧٠ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود افزود:درحال حاضر در برداشت از این میدان یا مساوی با قطر یا جلوتر از قطر هستیم. سال آینده پنج فار ١٣، ٢٢، ٢٣، ٢٤ و قسمتی از فاز ١٤ به تولید میرسد. برخورداری ٩٢ درصد جمعیت کشور از گاز طبیعی زنگنه با بیان اینکه ٧٦ درصد جمعیت روستایی از گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد:این میزان در سال ۱۳۹۱، ۵۴ درصد بود. درحال حاضر ٩٢ درصد جمعیت ایران از گاز طبیعی برخوردارند. قرارداد توتال طبق برنامه جلو میرود وی با اشاره به امضای قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی با کنسرسیوم متشکل از توتال، سی ان پی سی و یک شرکت ایرانی گفت:این قرارداد طبق برنامه جلو می‌رود. قرارداد‌های متعددی با حدود ٢٠ شرکت ایرانی و خارجی درحال مذاکره است. وزیر نفت درمورد به طرح نگه داشت تولید توضیح داد:طرح نگه داشت تولید به میزان پنج میلیارد دلار به شورای اقتصاد رفته است. این طرح به شرکت‌های داخلی ارجاع میشود و ٢٠ قرارداد و مناقصه امضا و اجرا می‌ود. زنگنه ادامه داد:یکی از راه‌های آن عرضه اوراق ارزی ریالی است و ظرف دو سال اجرا می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد