هشدار توکلی به خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا

کد خبر: 732452

رئیس هیئت مدیره موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا خطرناک است.

خبرگزاری تسنیم: احمد توکلی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دومین گردهمایی سالانه موسسه "دیده‌بان شفافیت و عدالت" اظهار داشت: موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با هدف مبارزه با فساد و وجود یک جامعه سالم به تمامی جهات دایر شده است.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نخستین جمع مردم‌نهاد تاریخ را تشکیل دادند و یاران و پیروان ایشان هم‌پیمان شدند که هرکس که بی‌پناه و بی‌جا بود جا و پناهش دهند و ما نیز در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت هم‌پیمان شده‌ایم که فارغ از نگاه‌ها و جناح‌های سیاسی از تمامی افکار و اندیشه‌ها هم‌راستا با ولایت فقیه بهره ببریم، اما دوستان اصلاح‌طلب اعلام کردند که ما با شما هم‌پیمان نمی‌شویم.

رئیس هیئت مدیره موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان موضوع مبارزه با فساد در عناوین سازمان‌های مردم‌نهاد نبود، خاطرنشان کرد: با تلاش گسترده، جواز تاسیس این موسسه در راستای مبارزه با فساد اخذ شد و در این کار تبعیض هیچ جایگاهی ندارد و بدترین نوع مبارزه با فساد انجام اقداماتی با نگاه‌های تبعیض‌آمیز بوده و این نوع کار نه تنها موفق نخواهد بود، بلکه با شکست هم همراه است.

توکلی با بیان اینکه خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا خطرناک است، تصریح کرد: این موضوع با وزیران صنعت، معدن و تجارت سابق و فعلی مطرح شد و نظر نعمت‌زاده و شریعت‌مداری در این باره نگاه‌های کمونیستی بود و 346 میلیارد تومان به دولت ضرر زدند و 244 میلیارد تومان اموال باارزش همچون شمش آلومینیوم شناسایی و کشف شد.

وی تاکید کرد: اعلام جرم‌های موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت به قوه قضائیه علیه موسسه ثامن‌اللحجج(ع)، اطلاعات و دارایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حقوق‌ها و دریافتی‌های نجومی مورد پذیرش واقع شد، هرچند که در موضوع حقوق‌ها و دریافتی‌های نجومی هنوز هیچ‌یک از قوای سه گانه این معضل و مشکل را تایید نکردند، اما همچنان در جهت قانع شدن مسئولان به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

رئیس هیئت مدیره موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به اینکه اقدامات موثری در موضوع قراردادهای نفتی صورت پذیرفت، بیان کرد: با‌ تلاش صورت گرفته اعضای هیئت موسس موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت جلسات مستمری با معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت برگزار شد و حاصل این جلسات یکی شدن حرف منتقدان با درخواست جهانگیری بود و 60 تا 70 درصد ایرادها رفع شد و 20 تا 30 درصد ایرادات مهم همچون توتال باقی ماند که زنگنه قول رفع آن را داده و گفته که قراردادها به شکلی منعقد خواهد شد‌ که جمهوری اسلامی ایران متضرر نشود و ما معتقد به اجرای روش صحیح و فارغ از تخلف هستیم.

توکلی گفت: موضوع انحصار و تخلف 650 میلیون یورویی منجر به مجازات کسی نشد و خواستار پیگیری و رسیدگی ویژه این موضوع توسط دستگاه قضائی هستیم و سازمان‌های مردم‌نهاد بازویی قوی برای نهادها و دستگاه‌های مختلف جامعه هستند، سازمان‌هایی که غیرتجاری و غیرسیاسی بوده و توسط مردم مدیریت و اداره می‌شوند.

وی افزود: خیریه‌های انگلستان معتقدند که 90 درصد وجوه را خرج مردم می‌کنند و این ‌عدد صحت ندارد و 50 درصد بودجه‌ها را خرج خودشان می‌کنند و باید سطحی جهانی به امر مبارزه با فساد و امر به‌ معروف و نهی از منکر پرداخت و در گام‌ نخست باید از خودمان شروع کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد