ارائه تسهیلات ۴ درصدی برای اکتشاف معادن کوچک

کد خبر: 728810

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای کمک به اکتشاف و فرآوری معادن کوچک، تسهیلات با نرخ ۴ درصد اعطا خواهد کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای کمک به اکتشاف و فرآوری معادن کوچک، تسهیلات با نرخ ۴ درصد اعطا خواهد کرد.
مهدی کرباسیان در نشست هم اندیشی پیش نویش نقشه راه معدن و صنایع معدنی گفت: از سال ۹۳ تاکنون ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف معدنی صورت گرفته که ۶۳ هزار کیلومترمربع در استان سیستان و بلوچستان است.

وی اضافه کرد: ۱۵ هزار کیلومتر مربع از اکتشافات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان مربوط به اکتشاف در نواحی مرزی به عرض ۲۰ کیلومتر است. کرباسیان گفت: در هماهنگی با سازمان زمین شناسی مقرر شد نقشه‌های زمین شناسی با مقیاس یک شصت هزارم تا پایان مهر چاپ شود که برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار مهم است. رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) با بیان اینکه جهش در حوزه معدن با تصمیم گیری درست محقق می‌شود، افزود: شرکت‌های خارجی که به ایران می‌آیند بیشترین اولویت شان همکاری با ایران در حوزه معدن و صنایع معدنی است ضمن اینکه از ظرفیت‌های فراوان داخلی نیز برخورداریم و باید از این فرصت تاریخی استفاده کنیم. کرباسیان گفت: چین با سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی توانست سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی این کشور را در مدت ۲۰ سال به سهم ۵۰ درصدی کنونی از سهم معادن و صنایع معدنی دنیا افزایش دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد