پژو پارس، لوکس ایرانی

کد خبر: 710482

در صورت تمایل به نمونه کارکرده این خودرو می‌توانید کارکرده آن را نقد یا اقساط در بخش خرید و فروش خودروی دست دوم سایت دیوار بخرید.

رپورتاژ آگهی: اگر خودورهای ساخت یک کارخانه را فرزندان آن بدانیم، پژو پارس فرزند متولد سال 1378 ایران خودروست که در داخل خانواده به ایکس 9 معروف است.

اما ایران خودرو برای نامگذاری این فرزند خود دچار سردرگمی شد، بطوریکه ابتدا او را پژو سفیر نامید و بعد به نام پرشیا و در نهایت پژو پارس نامگذاری کرد که البته هنوز هم بسیاری از ما آن را به نام پرشیا می ‌ شناسیم .

در اصل شکل ظاهری پژو پارس تغییر چهره یافته پژو 405 است که اتفاقا خیلی خوب هم از کار درآمده است . همچنین در میان سواری ‌ های تولید ایران، پارس یکی از معدود خودورهایی است که بدنه نسبتا قدرتمندی دارد و به دلیل ظاهر لوکس آن به عنوان خودروی تشریفات هم استفاده می ‌ شود .

به گزارش ویرلن؛ پژو پارس که هم قابلیت خودروی خانواده بودن را دارد و هم می ‌ تواند ماشینی برای جوانان و سرگرمی ‌ هایشان باشد ( بطوریکه با تغییراتی در طرز بسته شده درب ‌ ها ، تغییر ارتفاع و یا رینگ اسپرت و ... ماشینی اسپرت برای خود تدارک می ‌ بینند ) را می ‌ توانید در رنگ بندی مختلف مانند مشکی، سفید، نقره ‌ ای، خاکستری و ... در خیابان ‌ ها و جاده ‌ های کشورمان مشاهده کنید .

در این گزارش مشخصات دو مدل از پژو پارس را می ‌ گوییم که بیشتر از مدل های دیگر طرفدار دارد .

مشخصات مدل LX پارس

اگر رانندگی راحت و کم مصرف بودن بنزین ماشین برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است، خرید مدل LX پژو پارس را انتخاب خوبی خواهد بود .

نوع موتور Tu5 و حجم آن ۱۵۸۷ سی سی است و حداکثر توان موتور آن ۱۰۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه است، حداکثر گشتاور این مدل پژو پارس ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است . از شتاب آن اگر بخواهید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ . ۲ ثانیه هست . همانطور که گفته شد مصرف بنزین ال ایکس کم است بطوریکه در ۱۰۰ کیلومتر در داخل خیابان ‌ های شهر ۱۰ لیتر بنزین و در خارج شهر در جاده ۶ لیتر بنزین می ‌ سوزاند . حداکثر سرعت ال ایکس ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است .

دنده این ماشین دستی و فرمان آن هیدرولیکی است .

قیمت صفر پژو پارس ال ایکس ۴۱ میلیون تومان است.

پارس اتوماتیک

مشخصات فنی این مدل مانند ال ایکس است، بطوریکه نوع موتور همان Tu5 و حجم آن هم۱۵۸۷ سی سی است . حداکثر توان موتور آن هم ۱۰۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن هم ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است . حداکثر سرعتی که پارس اتوماتیک دارد از ال ایکس کمتر است بطوریکه ۱۸۷ کیلومتر در ساعت، بیشترین سرعتی است که می ‌ رود .

اما همانطور که از نام این مدل از پژو پارس پیداست دارای گيربكس اتومات (AL4) است . شتاب پارس اتومات از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۴ . ۲ ثانیه است و مصرف سوخت آن نیز در داخل شهر با طی ۱۰۰ کیلومتر ۱۱ . ۲ لیتر و در بیرون شهر هم با همین میزان طی مسافت ۶ . ۳۸ لیتر است .

قیمت صفر پژو پارس اتومات حدودا ۵۴ میلیون تومان است

در صورت تمایل به نمونه کارکرده این خودرو می ‌ توانید کارکرده آن را نقد یا اقساط در بخش خرید و فروش خودروی دست دوم سایت دیوار بخرید . مثلا مدل ۹۱ پژو پارس اتومات را با ۱۰۰ هزار کیلومتر کارکرد می ‌ توان به قیمت ۳۱ میلیون تومان بخرید و یا مدل ۹۲ پارس ال ایکس را با ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد به مبلغ حدودا ۳۲ میلیون تومان خریداری کنید .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد