پیشنهاد بانکی نعمت‌زاده به وزیر مجارستانی

کد خبر: 418354

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه روابط تجاری ایران و مجارستان امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه روابط بانکی فعالی داشته باشیم، لذا توصیه کردیم یک بانک از طرف ما و بانکی از طرف آنها این کار را شروع کنند.

مهر: محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان، سطح تجاری دو کشور را بسیار پایین ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون تجارت مشترک دو کشور ۴۰ میلیون دلار است که باید افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: توسعه روابط جاری ایران و مجارستان امکان‌پذیر نیست، مگر اینکه روابط بانکی فعالی داشته باشیم؛ لذا در این زمینه توصیه کردیم یک بانک از طرف ما و بانکی از طرف آنها این کار را شروع کنند.

نعمت زاده با اشاره به زمینه های همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و مجارستان اضافه کرد: واردات ما با این کشور در زمینه های ماشین آلات و قطعات و صادرات محصولات باغی، خشکبار و فرش و زیر انداز است و ولی اصلا سطح قابل قبولی برای طرفین نیست.

وی ادامه داد: در بخش توسعه همکاری‌ها در زمینه صنایع دارویی بالاخص دارویی پیشرفته تلاش می کنیم و از سویی چون مجارستانی‌ها چند کارخانه خودروسازی دارند، احتمالا قطعه سازان ما بتوانند در این زمینه با آنها همکاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، استفاده از تجارب کشور مجارستان در زمینه سیستم‌های آبیاری تحت فشار و مدیریت آب و نیاز این کشور در زمینه های نفتی را از دیگر موارد مورد مذاکره در این نشست برشمرد.

وی اظهار کرد: طرف مجارستانی پیشنهادی دادند برای ایجاد توافقنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، که در این زمینه قطعا وزارت امور خارجه پیگیری می کند و ظاهرا در یکی دو ماه آینده هم نخست وزیر مجارستان به ایران می آیند و انشاء اله این توافقنامه هم در سفر آینده نخست وزیر امضا می شود.

نعمت زاده افزود: کشور برای اینکه در بخش صنعت، تولید و اشتغال و درآمد ملی پیشی بگیرد باید به صادرات توجه کنیم.

نعمت‌زاده تصریح کرد: ما به دنبال بهبود فضای بین المللی برای توسعه صادرات کشور هستیم و تا به امروز، اغلب صادر کنندگان به خاطر تحریمها با مشکلاتی مواجه بوده اند و قطعا رفع تحریم باعث می شود فضا برای صادارت باز شود.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه که برخی تصور می کنند، با افزایش سطح مبادلات تجاری بین کشور ما و کشورهای دیگر واردات بیشتر نمی شود و ما نیز تشویق می کنیم که صادرات ملی توسعه پیدا کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد