تأکید ایران و چین بر افزایش میزان فاینانس

کد خبر: 360330

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره قراردادهای جدید تهاتر نفت و کالای ایران و روسیه گفت: جزئیات قراردادهای ایران و روسیه در آینده اعلام خواهد شد.

فارس: محمد نهاوندیان صبح امروز در حاشیه همایش بزرگ خروج از رکود در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به عزم ایران و روسیه برای افزایش مناسبات و اثری که حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دارد برای تفاهم در حوزه‌های مختلف که یکی از آنها هم می‌تواند نفت و گاز باشد تلاش می‌شود.

وی افزود: هیأت‌های متعددی از دو کشور مذاکراتی داشتند و به نتایج خوبی هم دست یافتند و انشاالله این در همکاری و سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه، فناوری و مبادلات اثر خواهد داشت. نهاوندیان افزود: جزئیات قراردادهای ایران و روسیه در آینده اعلام می‌شود. نهاوندیان همچنین درخصوص بسته خروج غیر تورمی از دولت نیز اظهارداشت: امروز لایحه‌ای در این رابطه به مجلس ارائه شد، برخی از مصوبات خروج از رکود دولت نیز به تصویب دولت رسیده و ظرف هفته‌های آتی به دستگاه‌های دولت ابلاغ و عملیاتی خواهد شد. مشاور رئیس جمهور ادامه داد: روند 3 و 4 ماهه آغاز سال در بخشی از بخش‌ها نشان از حرکت رو به رونق دارد و ما این را در صنعت خودرو از بابت لاستیک می‌بینیم. وی ادامه داد: یعنی نشانه‌های هم‌افزایی برای خروج از رکود و آغاز رونق است. نهاوندیان افزود: یکی از اساسی‌ترین مشخصات بسته، افزایش توان بانک‌ها برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است. نهاوندیان مهمترین ویژگی بسته را ایجاد رونق با اتکاء به مردم عنوان کرد و افزود: دولت در این رابطه وظیفه خود را بسترسازی تعریف کرده است؛ بر این اساس، دولت از خود شروع کرده و اقدام به پرداخت و تسویه بدهی‌های خود به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی کرده است. وی افزود: به این ترتیب اگر دولت بار سنگین خود را کنار نگه دارد و فضا را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد بانک‌ها امکان تسهیلات‌دهی بیشتر به بخش خصوصی را پیدا می‌کنند که این امر اثر جدی برای خروج از رکود خواهد داشت. نهاوندیان درباره چگونگی و ارقام فاینانس چین در پروژه‌های ایران بدون اشاره به اعداد و ارقام گفت: خوشبختانه در گسترش روابطی که در دستور کار دو دولت است و سفر رئیس جمهور یکی از محورها همین بود، آنچه در گذشته بین دو کشور صحبت شده بود مربوط به گذشته بود اما الان در شرایط جدیدی قرار داریم. نهاوندیان ادامه داد: طرفین هم بر اینکه میزان فاینانس افزایش یابد با نگاه به شرایط جدید و اینکه دیگر کشورها بیش از گذشته علاقمند به حضور هستند در پروژه‌های ایران ورود کنند و یکی از راه‌های آن تامین فاینانس است این مقوله را دنبال می‌کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد