درخواست ایرلاین‌های خارجی از ایران

کد خبر: 306009

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از توافقات ژنو ایرلاین‌های خارجی برای فعال شدن در ایران درخواست دادند،‌گفت: آزادسازی نرخ بلیت شفاف‌سازی می‌خواهد و برخی ایرلاین‌ها سیستم مناسبی برای فروش ندارند بنابراین در این راستا اتصال سیستم روش بلیت ایرلاین‌ها مدنظر است.

فارس: علیرضا جهانگیریان امروز در نشست خبری که در نمایشگاه راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری تنها دستگاه حاکمیتی در حوزه هوانوردی کشور است.

وی با اشاره به مذاکرات مثبت در ژنو افزود: با رفع موانع تحریم تا سال آینده 50 درصد عملیات هوانوردی در کشور افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی اضافه کرد: در حال حاضر 100 فروند هواپیمای زمینی داریم که قطعات آن در دسترس نیست.

وی یادآور شد: قطعا تا سال آینده 50 درصد ظرفیت ناوگان با توجه به ورود هواپیمای جدید و رفع تحریم‌ها افزایش می‌یابد.

جهانگیریان افزود:‌در توافقنامه ژنو یک بند خاص برای لغو تحریم‌های قطعات هواپیما پیش‌بینی شده است.

* آزادسازی تا چند هفته آینده به دست مراجع فنی می‌رسد

جهانگیریان اظهار داشت: برنامه‌های آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما را تا چند هفته آینده نهایی کرده و به دست مراجع تخصصی می‌رساند.

وی توضیح داد: قیمت‌ها بر اساس فاکتورهای متنوع سازی پیش‌بینی شده است که بر اساس زمان پرواز از نظر فصل، روز و ساعت و زمان خرید بلیت و هواپیماهای مختلف است.

* نیازمند 600 فروند هواپیما تا سال 1414هستیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق سند چشم‌انداز 1404 تا آن سال نیازمند 400 فروند هواپیما و تا 20 سال آینده نیازمند 550 الی 600 فروند هواپیما برای تحقق اهداف هستیم.

* آمادگی ایرلاین‌ها برای آزادسازی نرخ بلیت

رئیس سازمان هواپیمایی اظهار داشت:‌در برخی ایرلاین‌ها آمادگی برای اجرای این پروژه از نظر راه وجود ندارد.

وی افزود: برخی ایرلاین‌ها سیستم فروش بلیت شفاف و مکانیزه ندارند بنابراین در صورت آزادی سازی تبعاتی رخ می‌دهد که در این راستا برنامه داریم فروش بلیت ایرلاین‌ها را به یکدیگر متصل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از ادامه فعالیت ایرلاین‌هایی که روابط سازمان هواپیمایی را رعایت نکنند جلوگیری به عمل می‌آید.

* نظارت بر سیستم ایمنی پروازها

جهانگیریان اظهار داشت: سیستم ایمنی SMS از الزامات ایکائو است و برنامه نظارتی باید در سازمان در این باره تهیه می‌شد و الگوهایی برای این سیستم به ایرلاین‌ها پیشنهاد شده تا آنها سیستم نظارت بر ایمنی خود را فعال کند.

وی اضافه کرد: ما بازرسی از ایرلاین‌ها را انجام می‌دهیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد در این باره به آنها گوشزد می‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود:‌در حال حاضر مدت زمان زیادی از الزام ایکائو برای این سیستم نمی‌گذرد و در حال پیاده سازی آن هستیم.

وی در خصوص توجیه مطالعاتی و هدف‌گذاری ورود 550 فروند هواپیما به ناوگان گفت: دو کار مطالعاتی توسط دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه امیرکبیر در این باره انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین طبق آمار هوانوردی کشورهای همسایه و در مقایسه با افق 1404 و روند رشد فعالیت‌ها در خاورمیانه پیش‌بینی 550 تا 600 فروند هواپیما را تا سال 1410 انجام داده‌ایم.

جهانگیریان با اشاره به مذاکرات ژنو اظهار داشت: پس از این توافقات درخواست‌هایی برای فعال شدن شرکت‌های هواپیمایی خارجی در داخل دریافت کردیم.

وی اضافه کرد: همان ایرلاین‌هایی که سال‌های قبل در ایران فعال بوده و دفتر داشتند تا چند هفته آینده باز درخواست راه‌اندازی دفتر در ایران را خواهند داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد