واردات میوه با ارز دولتی و فروش به نرخ آزاد!

کد خبر: 174709

از سوی دیگر تفاوت زیاد نرخ دولتی و آزاد بر روی قیمت تمام شده نهاده‌های وارداتی هم تاثیر زیادی دارد و نهاده‌ها با قیمت بیشتری به دست کشاورز و دامدار می‌رسد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

دبیر اتحادیه بارفروشان گفت: ارز دو نرخی موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و تحمیل واردات از سوی سودجویان می‌شود.

علی حاج فتحعلی اظهار داشت: دو نرخی بودن ارز در کشور باعث شده وارد کنندگان میوه را با ارز دولتی وارد کشور کنند و با نرخ آزاد به مردم بفروشند.

دبیر اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه دو نرخی شدن ارز زیان‌های جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کند، گفت: برای اینکه سود بیشتری نصیب شان می‌شود، برخی سودجویان همواره با استفاده از رانت‌های مختلف موضوع واردات را به کشور تحمیل می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر بین نرخ دولتی و آزاد ارز 250 تومان فاصله است که حاشیه سود واردکنندگان را بیشتر کرده است.

حاج‌فتحعلی گفت: از سوی دیگر تفاوت زیاد نرخ دولتی و آزاد بر روی قیمت تمام شده نهاده‌های وارداتی هم تاثیر زیادی دارد و نهاده‌ها با قیمت بیشتری به دست کشاورز و دامدار می‌رسد.

دبیر اتحادیه بارفروشان تصریح کرد: این وضعیت قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و دامداری را در داخل بیشتر کرده و به همین دلیل محصولات ما توان رقابت در بازارهای بین‌المللی را ندارند.

دبیر اتحادیه بارفروشان تاکید کرد: مسئولان همواره از تک نرخی شدن ارز صحبت می‌کنند اما هیچوقت عملی نمی‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد