برنامه دولت برایکنترل قاچاق از ۱۴۰۱

کد خبر: 1129725

وزیر صمت گفت: از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ برنامه جامع کنترل قاچاق با حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز می‌شود.

برنامه دولت برایکنترل قاچاق از ۱۴۰۱

 فاطمی امین گفت: قطعات تقلبی بازار لوازم یدکی خودرو را با طرح کنترل قاچاق کالا شناسایی می‌کنیم و پانزدهم هرماه یک گروه جدید به این کالا‌ها اضافه می‌شود.

پیش از این سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته بود: طرح تشدید مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه با هماهنگی ستاد مرکزی و دستگاه‌های مرتبط در حال اجراست، در سبد تشدید مبارزه با عرضه کالا های قاچاق هدف شناسایی کالاهای قاچاق نظیر پوشاک، لوازم خانگی، دخانیات و تلفن همراه است.

وزیر صمت می گوید: ۳۳۰۰ قلم کالا مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده شده است که از شنبه همین هفته مرحله چهارم طرح آغاز شد و سه هزار قلم کالای دیگر به آن اضافه شده است.

به گفته فاطمی امین رتبه بندی واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری هم  سال آینده اجرایی می شود.

 نوزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس خانه صمت ایران با حضور وزیر صمت و دادستان کل کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد./باشگاه خبرنگاران

 

ساختار بازار حمل بار اصلاح می‌شود

وزیر صمت گفت: به دنبال اصلاح ساختار‌های بازار حمل و نقل کالا هستیم و کار در ستاد تنظیم بازار به صورت اصولی پیش می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان - فاطمی امین گفت: حوزه حمل و نقل نیز یکی از موضوعات مهم در زنجیره توزیع کالا است که برنامه‌های این حوزه در دست اجراست و در آینده‌ای نزدیک شاهد اصلاح ساختار بازار حمل بار خواهیم بود.

به گفته فاطمی امین،  وزارت صمت از چند وجهه با هزنیه های حمل و نقل مرتبط است، یکی مسائل ریلی و دیگری هزینه‌های جاری حمل و نقل جاده‌ای است.

وزیر صمت می گوید: با توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی شده است موضوع تامین لوکوموتیو برای حمل و نقلی ریلی در دست پیگیری است.

توزیع لاستیک تولید داخل مبتنی بر پیمایش می‌شود

 ۳۰ درصد لاستیک سنگین تولید داخل است که ۲۰ درصد آن بایاس و ۱۰ درصد دیگر رادیال است. تخصیص این ۳۰ درصد لاستیک تولید داخل مبتنی بر پیمایش می‌شود که این موضوع در حال نهایی شدن است.

انجام توافقات لازم میان وزارت صمت و وزارت راه برای نوسازی ناوگان

در حوزه نوسازی ناوگان نیز توافقات لازم بین وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی نهایی شده است و منتظر مصوبه شورای عالی اقتصاد است.

عصر امروز اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص  مسایل مرتبط با هزینه‌های حمل بار در شبکه توزیع کالا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد