اهمیت بازی کودکان در فضای بازی چیست؟

کد خبر: 1124453

امروزه بسیاری از خانواده‌ها در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند. اکثر این آپارتمان‌ها، فضای کوچکی دارند و معمولا کمتر از 100 متر هستند. مخصوصا در شهرهای بزرگ که تراکم جمعیت بیشتر است، این مقدار کوچکتر نیز می‌شود. والدین ساعات بسیاری در روز را در محل کارشان سپری می‌کنند و کمتر در کنار فرزندانشان هستند؛ این باعث می‌شود که بچه‌ها احساس تنهایی کنند. بچه‌ها کمتر می‌توانند با دوستان و همسالان خود بازی کنند. از طرفی، والدین به آنها اجازه نمی‌دهند که مانند قبل در کوچه‌ها بازی کنند. بازی‌هایی که در گذشته بچه‌ها در کوچه‌ها انجام می‌دادند، کم کم به دست فراموشی سپرده شده است. شما در کدام شهر بزرگ می‌توانید یک کودک را پیدا کنید که بازی‌هایی مانند تیله بازی یا الک دولک یا هفت سنگ را بلد باشد؟ اگر هم باشند، تعداد آنها انگشت شمار است.بازی کودکان

بازی‌های کودکانه در این سال‌ها شکل جدیدی گرفته‌اند؛ اما باز هم می‌گوییم که بازی در فضاهای بازی مثل پارک‌ها و خانه بازی با تجهیزات خانه بازی می‌تواند به رشد روانی، جسمی و شناختی کودکان کمک کند.بسیاری از والدین فکر می‌کنند زمانی که کودکان آنها با گوشی یا تبلت مشغول هستند، در حال بازی کردن هستند؛ اما بازی‌ها باید دارای اهدافی عمیق باشند؛ نه صرفا آشپزی با کشیدن انگشت یا آرایش کردن یک شخصیت!هدف بازی‌ها باید پرورش هوش بچه‌ها و آموزش مفهوم‌های مختلف باشد. هرچه تنوع بازی‌هایی که بچه شما انجام بدهد بیشتر باشد، تغییرات رفتار و همچنین هوش او محسوس‌تر خواهد بود. هدف بازی بچه‌ها باید این موارد باشد؛ نه فقط پر کردن وقت و گذراندن روز به هر نحو.

این روزها در شهرهای بزرگ و پرجمعیت، تقریبا در هر 2 خیابان، یک پارک وجود دارد. بردن بچه‌ها به فضاهای باز و همچنین خانه‌های بازی، باید یک کار روتین در هفته باشد. اگر می‌خواهید فرزندتان را به پارک ببرید، سعی کنید هر بار به یک پارک جدید بروید و حداقل 2 ساعت اجازه بازی در آن مکان را به او بدهید.

اهمیت بازی کودکان در فضای مناسب بازی

پارک‌های متنوع، دارای وسایل بازی مختلفی هستند و کودک با حضور در آن مکان‌ها، می‌تواند با انواع آنها بازی کند و چیزهای جدیدی را کشف کند. معماری هر پارک با یک پارک دیگر، معمولا متفاوت است؛ به همین دلیل بچه‌ها احساس تکراری بودن آن فضا را کمتر تجربه خواهند کرد. در خانه‌های بازی، بچه شما می‌تواند با همسالان خودش ارتباط برقرار کند و با آنها به انجام بازی‌های گروهی بپردازد. این کار، باعث می‌شود تا کودک شما از رفتار سایر همسالانش الگوبرداری کند و مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرد. بچه‌ها زمانی که در کنار دوستان و همسالان خود به انجام بازی می‌پردازند، چیزهای جدید از آنها یاد می‌گیرند و این باعث می‌شود که شناخت بیشتری از محیط اطراف خود پیدا کنند.اما برای بردن فرزندتان به پارک، باید از ایمنی و استاندارد بودن لوازم بازی آنجا مطمئن شوید. تاب و سرسره پارکی باید ویژگی‌های استاندارد و ایمنی لازم داشته باشند. در ادامه این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم.بازی کودکان

همه ما خاطرات سرسره‌های فلزی را به خاطر داریم؛ زمانی که این سرسره‌ها تحت تابش نور آفتاب قرار می‌گرفتند، بسیار داغ می‌شدند و عملا نمی‌توانستیم از آنها استفاده کنیم. سرسره پارکی باید از جنس پلی اتیلن با کیفیت باشد که آفتاب و گرما را جذب نکند.همچنین برای ایمنی بیشتر می توان میله ها و بدنه را با فوم پلی اتیلن پوشش داد. انواع مختلفی از این سرسره‌ها موجود است؛ بسیاری از سرسره‌های تونلی، مارپیچ و ساده جدید از این نوع هستند. پس اگر پارکی را دیدید که سرسره‌هایش از این جنس بود، با خیال راحت فرزند دلبندتان را برای بازی به آنجا ببرید.

سرسره بادی به وفور در فضاهای بازی مورد استفاده قرار میگیرد. یکی دیگر از لوازم بازی پرطرفدار در بین بچه‌ها  همان تاب‌هایی است که در کنار سرسره‌ها دیده می‌شود. بسیاری از پارک‌ها، تنها دارای یک سایز تاب می‌باشند؛ یعنی یا آنقدر کوچک است که یک کودک حداکثر 4 ساله می‌تواند از آن استفاده کند، یا کمی ارتفاع بیشتری دارد و کودکان بزرگتر از 4 سال توانایی سوار شدن بر آن را دارند.

برای انتخاب یک تاب پارکی استاندارد، شما باید به 3 مورد دقت کنید.

مورد اول، این است که جنس تاب فلزی نباشد. تاب‌های فلزی علاوه بر فصل تابستان، در فصول سرد سال نیز قابل استفاده نیستند. این به این دلیل است که فلز، سرمای هوا را جذب می‌کند و باعث می‌شود پشت کودک درد بگیرد و دچار گرفتگی عضلات تحتانی فرزندتان بشود.

مورد دوم، اجازه ندهید فرزندتان سوار تابی بدون گارد محافظ شود. مسلما سلامت و ایمنی کودک شما، مهم‌ترین چیز است. اگر یک تاب، گارد محافظ پشت و جلو نداشته باشد، عملا سلامت کودک به خطر می‌افتد. ممکن است در حین تکان خوردن، از تاب به پایین بیافتد و خدای ناکرده دچار جراحت شود. اگر پارکی را یافتید که لوازم بازی آن این ویژگی‌ها را داشت، می‌توانید آن را به عنوان یک پاتوق برای بازی فرزندتان در نظر بگیرید و هر هفته یا هر روز، برای ساعتی او را به پارک ببرید. این کار علاوه بر این که باعث نشاط کودک می‌شود، در دراز مدت باعث بهبود روابط اجتماعی فرزند شما می‌شود.

اما زمان‌هایی هم وجود دارد که بنا به شرایط آب و هوایی و یا بیماری، نمی‌توانید برای مدتی فرزندتان را به خانه بازی یا پارک ببرید و به این فکر می‌کنید که چطور می‌توانید او را در خانه سرگرم کنید. با توجه به اینکه هیچ وسیله بازی به اندازه تاب و سرسره، نمی‌تواند فرزند شما را خوشحال کند، پیشنهاد می‌کنیم که برای او یک تاب و سرسره کودک تهیه کنید.شما می‌توانید این لوازم بازی را به دلیل اندازه کوچکتری که نسبت به لوازم بازی پارک‌ها دارند، در اتاق فرزندتان قرار دهید و یا اینکه در مواقعی که در حال انجام کارهای منزل هستید، آن را جابجا کنید و در دید خود قرار دهید. تا هم بتوانید به امورات خانه رسیدگی کنید و هم کودکان را زیر نظر داشته باشید.

این نوع تاب و سرسره را می‌توانید به دلیل وزن سبک و اندازه جمع و جورش در هر نقطه‌ای از خانه قرار دهید. بهتر است قبل از خرید این لوازم، مقدار فضای خالی که برای آن مدنظر دارید را بررسی کنید و بر اساس آن، اقدام به خرید تاب و سرسره خانگی برای فرزندتان بکنید.اگر قصد سفارش و خرید این محصولات را دارید، می‌توانید آنها را از سایت بازی آفرین  خریداری کنید. سایت بازی آفرین با ارائه محصولات متنوع داخلی و خارجی و همچنین مناسب‌ترین قیمت‌ها، میزبان شما عزیزان و عزیزان دلبندتان می‌باشد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد