پیش‌بینی قیمت مسکن در دولت جدید

کد خبر: 1086135

پیش‌بینی می‌شود با روی کار آمدن دولت جدید بازار مسکن و ساخت و ساز رونق بگیرد.

پیش‌بینی قیمت مسکن در دولت جدید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز: سید محمود فاطمی عقدا در مورد وضعیت قیمت مسکن در روزهای آتی اظهارداشت: در حال حاضر زمان تغییر دولت است و هنوز وزیر راه و شهرسازی تعیین نشده پس نمی‌توان به طور قطعی در مورد مسکن، اظهارنظر کرد ولی در حال حاضر این بازار در حالت رکود قرار دارد و خرید و فروش آن بسیار کم شده است.

وی افزود: توجه به بخش مسکن جز سیاست های دولت جدید اعلام و به این کار الزام شده است بنابراین در دولت جدید پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آتی و شروع پروژه‌های مسکن سازی در کشور شاهد رونق این بازار و صنایع مربوط به آن باشیم چون فقط مسکن است که می تواند سایر بخش‌ها را فعال کند.

پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال، بخش مسکن در مسیر حرکت و رونق قرار بگیرد و به تبع آن صنایع دیگر نیز فعال شوند و از آنجایی که بازار مسکن وابستگی زیادی به سیاست‌های خارجی ندارد لذا ماه‌های آینده را ماه رونق ساخت و ساز می‌دانم و دولت باید سیاست‌ها و حمایت‌های خود را از بخش ساخت و ساز و توسعه اعلام کند.

وی با بیان اینکه در واقع در چارچوب این سیاست ها، برنامه‌هایش را هم از میزان ساخت و سازهایی که برای کشور پیش بینی شده، نحوه اجرا، میزان تسهیلات و... اعلام کند، خاطرنشان کرد: در بخش مسکن، مردم، انبوه‌سازان و شرکت‌های خصوصی دخیل هستند ولی سیاست‌ها و نگاه دولت به این بخش، آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

فاطمی عقدا تصریح کرد: دولت یازدهم بخش مسکن را با رکود صددرصدی مواجه کرد ولی در دو سال آخر و با حضور اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و ارائه طرح اقدام ملی مسکن، حرکت کوچکی در این مسیر انجام شد لذا اگر این دولت و سیاست‌هایش موافق بخش مسکن باشند و زمین و تسهیلات در اختیار مردم قرار دهند شاهد رونق خواهیم بود.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت جدید چاره‌ای ندارد مگر اینکه توجه جدی به بخش مسکن داشته باشد تا با فعال شدن صنایع مربوطه مشکل اشتغال را تا حدی حل کند و یا حداقل از این وضع کنونی خارج شود؛ مردم منتظرند ببینند آیا در دولت جدید قیمت مسکن کاهش پیدا می‌کند و حباب بالای قیمت شکسته می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد