استفاده از درب های اتوماتیک چه مزیتی برای مصرف کنندگان دارد؟

کد خبر: 1081973

 امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی در زندگی انسان و نیز تلاش برای داشتن یک زندگی راحت تر، انواع تجهیزات مدرن وارد زندگی بشر شده است که علاوه بر تسریع در روند انجام کارها، به زندگی رنگ و بوی تازه ای می بخشد.

 یکی از این تجهیزات نوین تولید شده، استفاده از درب های اتوماتیک است که به جای درب های قدیمی وارد بازار شده است. اگر چه همچنان استفاده از درب های قدیمی هم رواج دارد اما استفاده از درب های اتوماتیک به مرور در حال افزایش است. در ادامه راه با ما همراه باشید تا مزایای استفاده از درب های اتوماتیک را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

با درب های اتوماتیک ایمنی را تجربه کنید

اولین مزیتی که می توان برای درب های اتوماتیک نام برد، توانایی آن در حفظ ایمنی مکان است. درب های اتوماتیک با سیستم پیچیده ای طراحی شده اند که تنها به وسیله کنترل از راه دور باز می شوند. این موضوع سبب می شود که نیازی به استفاده از قفل های اضافی نباشد.

جالب است بدانید که این درب های اتوماتیک دارای کنترل با قابلیت ایجاد محدودیت در رفت و آمد افراد هستند بر این اساس در محل های مهمی مانند بانک و یا طلافروشی ها می توان درب را به طور کامل قفل کرد و سپس با ورود هر مشتری و اطمینان از او، اقدام به باز کردن درب کرد.

 

هزینه تعمیر و نگهداری پایین

درب های اتوماتیک دارای سیستم های هوشمند و البته فنی هستند که بر اساس استاندارد های جهانی ساخته می شود. رعایت این استاندارد ها موجب می شود که به راحتی بتوان از درب استفاده کرد و همین موضوع خود دلیلی برای کاهش انواع هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری است.

راحتی را با درب های اتوماتیک تجربه کنید

همانطور که گفتیم علم بشر همواره به دنبال ساخت تجهیزاتی برای راحتی انسان است از این رو تجهیزاتی را طراحی می کند که اگر به نحو احسن از آن ها استفاده شود، تاثیر بسیار زیادی در راحت انجام شدن کار ها دارد.

فرض کنید در گرمای تابستان و یا سرمای زمستان با چند پلاستیک پر، از فروشگاه خارج می شوید. تصور کنید که در این حالت تا چه اندازه باز کردن درب به وسیله دست سخت و اذیت کننده خواهد بود. در مقابل اگر  از درب اتوماتیک استفاده شده باشد بلافاصله پس از دریافت سیگنال حرکت، درب باز می شود.

این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کنند که دستگیره های درب سنگین بوده و یا اینکه کودکان و افراد ناتوان توانایی باز کردن درب سنگین را نداشته باشند؛ در این صورت بهترین راه حل، نصب درب های اتوماتیک در مکان مورد نظر است.

 تنوع درب های اتوماتیک

جالب است بدانید که درب های اتوماتیک در انواع مدل و طرح های مختلف ساخته و روانه بازار شده اند. در واقع در هر مکان بر اساس شرایط و نیز متراژی که دارد به راحتی می توان درب مورد نظر را انتخاب و از آن برای تکمیل بنای خود استفاده کرد. اما بهتر است با نحوه انتخاب درب اتوماتیک با دوام و مناسب برای مکان های مختلف آشنایی لازم را داشته باشید

برای تهیه و ساخت انواع درب ها از جمله نوع اتوماتیک آن از انواع مواد اولیه با دوام مانند فایبرگلاس و آلومینیوم استفاده می شود که علاوه بر افزایش قدرت کار، تاثیر به سزایی در زیبایی ظاهری ساختمان احساس شود. در واقع می توان گفت که اگر می خواهید به مکان مورد نظر خود اعتبار ببخشید و آن را بیش از پیش زیباتر کنید، به سراغ درب های اتوماتیک بروید.

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک

علاوه بر مواردی که در بالا بیان کردیم، درب های اتوماتیک دارای یک سری مزایای دیگر هستند که در این قسمت یک جمع بندی کلی از این مزایا خواهیم داشت.

  • شاید مهم ترین مزیت درب های اتوماتیک راحتی کار باشد؛ چرا که این درب ها برخلاف درب های قدیمی دارای سنسور های قوی هستند که به محض احساس حرکت، باز و یا بسته می شوند. در نتیجه در مکان هایی که از درب های اتوماتیک استفاده شده است، نیازی به صرف انرژی زیاد برای باز کردن درب نیست.
  • همانطور که می دانید باز و بسته کردن درب های قدیمی با سر و صدا همراه است و اگر درب از نوع سنگین باشد که این موضوع شدت بیشتری پیدا می کند. در مقابل درب های اتوماتیک به علت استفاده از سنسور در ساختار آن ها هیچگونه صدای آزار دهنده ای را تولید نمی کند.
  • گاهی برخی از کودکان توانایی باز کردن درب را ندارند و یا قد آن ها به دستگیره درب نمی رسد. همچنین معلولین و نیز افراد سالخورده ممکن است برای باز کردن درب دچار مشکل شوند. برای حل تمامی این مشکلات از درب های اتوماتیک استفاده می شود تا رفت و آمد به داخل و خارج از ساختمان به راحتی هر چه تمام تر انجام شود
  • به علت استفاده از درزگیر و لاستیک های مخصوص در کنار درب های اتوماتیک، تبادل انرژی از داخل به خارج ساختمان انجام نمی گیرد و همین موضوع سبب جلوگیری از هدر رفت انرژی می شود. صرفه جویی در مصرف انرژی و نیز جلوگیری از ورود حشرات مزاحم، گرد و غبار و هر نوع آلاینده ای به داخل ساختمان از دیگر مزایای استفاده از درب های اتوماتیک است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد