تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکلات کاریابی‌ها

کد خبر: 1070019

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی بر تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکلات کاریابی‎‌های داخلی تاکید کرد.

تشکیل کمیته‌ای برای حل مشکلات کاریابی‌ها

ایرنا: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، «محمد شریعتمداری» در نشست با نمایندگان انجمن صنفی کاریابی های تهران و البرز اظهار داشت: در ۴۰ روز آینده باید برای تسهیل و تسریع در فرایندها و فعالیت‌های کاریابی‌ها، ریل‌گذاری تثبیت‌شده‌ای بگذاریم. 

وی افزود: باید کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از معاونت‌های توسعه کارآفرینی و اشتغال، روابط کار، مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و نماینده کاریابی ها تشکیل و نشست‌های هفتگی برگزار شود.

وزیر تعاون در خصوص امکان ارائه فرایند احراز هویت حضوری برای ثبت دادخواست توسط دفاتر کاریابی گفت: پیشنهاد اولویت قرار گرفتن دفاتر کاریابی در کنار سایر موسسات برای احراز هویت حضوری و ثبت دادخواست را در شورای عالی کار مطرح می‌کنیم.

وی از معاون روابط کار خواست با مشارکت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این پیشنهاد را آماده کنند تا به عنوان دستور کار در شورای عالی کار بررسی شود.

شریعتمداری خطاب به نمایندگان انجمن های صنفی کاریابی های تهران و البرز نیز گفت: در همه فرایندهای کاری، شفاف سازی عمق پیدا کند که امکان هیچ سوء استفاده ای از سوی دفاتر کاریابی به وجود نیاید و برای این مسیر سازوکارهای نظارتی را ارائه کنید تا بدون هیچ فسادی کار پیش رود.

به گزارش ایرنا، در قانون کار کشور بر لزوم ایجاد مؤسسات کاریابی اشاره شده و وزارت تعاون به استناد ماده ۱۱۹ قانون کار مکلف به ایجاد مراکز خدمات اشتغال با هدف ثبت‌نام از جویندگان کار، کسب فرصت‌های شغلی و به کارگماری آنان شده است.

 هم اکنون ۸۲۰ موسسه کاریابی در کشور فعال است. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد