آیا امکان اخذ اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت در این کشور وجود دارد؟

کد خبر: 1054477

یکی از سوالات اصلی افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در کشور گرجستان را دارند این است که آیا امکان دریافت اقامت این کشور از طریق ثبت شرکت وجود دارد؟ جواب این سوال هم می تواند مثبت باشد و هم منفی . این بدین معنی است که افراد صرفاً با ثبت شرکت نمی توانند اقامت دریافت کنند ولی چنانچه شرکت فعالیت باشد و صاحب آن به عنوان کارمند شرکت خود نیز دارای حقوق و بیمه باشد و شرایطی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد را رعایت کند امکان دریافت اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت  برای صاحب شرکت و فرد راه اندازی کننده کسب و کار نیز وجود دارد.

برای دریافت اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت که می توان آن را اقامت کاری نیز نامید باید سه شرط اصلی زیر رعایت شود :

  1. شرکت باید در یک سال قبل از زمان ارائه درخواست اقامت به اداره مهاجرت ، به ازای هر کارمند خارجی خود حداقل 50 هزار لاری گرجستان درآمد مورد تأیید اداره مالیات گرجستان داشته باشد ( دقت داشته باشید که معیار تنها درآمد شرکت است و هزینه ها در آن محاسبه نمی شود و این گزارش به درخواست مدیرعامل شرکت توسط اداره مالیات به صورت رسمی ظرف مدت حداکثر ده روز کاری تهیه می شود و در اختیار تقاضا دهنده قرار می گیرد.) – منظور از کارمند خارجی افرادیست که شهروند گرجستان نیستند.
  2. حقوق شخص تقاضا دهنده باید پنج برابر حداقل حقوق اعلامی دولت باشد که این عدد هر ماه متغیر است ولی در حال حاضر این پنج برابر را می توان در حدود 1200 لاری گرجستان یا حدوداً معادل 400 دلار آمریکا تعیین کرد.
  3. مالیات حقوق تقاضا دهنده باید به صورت ماهیانه پرداخت شده باشد که این مالیات 20 درصد کل مبلغ حقوق است . در اینجا پیشنهاد می شود حداقل بعد از پرداخت دو دوره مالیات درخواست اقامت گرجستان را به اداره مهاجرت تحویل دهید .

نکته : این اقامت به صورت موقت بوده و عموماً بین یک تا پنج سال به افراد ارائه می شود که این میزان بستگی به نظر افسر اداره مهاجرت گرجستان و همچنین کیفیت مدارک ارائه شده دارد.

نکته : مهم نیست که چه مدت زمانی از ثبت شرکت گذشته باشد تا بتواند به درآمد حداقلی مورد تأیید اداره مالیات برسد . شاید یک شرکت بتواند در مدت دو ماه این عدد را میسر کند ، پس لازم به ذکر است که قدمت شرکت جزو الزامات قانونی نیست هر چند که می تواند تأثیرگذار باشد.

نکته : خواهشاً در طول جریان دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت در گرجستان گول افراد سودجویی که به دنبال دریافت پول اضافی به بهانه تضمین اقامت گرجستان از این طریق هستند را نخورید چرا که قانون این کشور بسیار شفاف و خالی از سیستم های کثیف است و چنانچه تقاضا دهنده مدارک کاملی داشته باشد احتمال دریافت جواب مثبت بسیار زیاد است.

پس خواهشمندیم که در این موضوع حتماً با تیم های حرفه ای در این زمینه مشورت کنید و سعی کنید با حضور وکیل این کار را انجام دهید چرا که کوچک ترین اشتباهی در تکمیل مدارک می تواند شما را از دستیابی به اقامت گرجستان دور کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد