بازارها و مراکز خرید در سفر به ترکیه

کد خبر: 1041433

گراند بازار یا بازار کارسی Carsi Market

پیشنهاد می کنیم گشت و گذار در شهر مارماریس را با بازدید از گراند بازار (بازار تاریخی این شهر ) آغاز کنید و گذشته از تماشای صنایع دستی و هنر دست بومیان منطقه ، سوغاتی های زیبا و نسبتا ارزانی تهیه کنید . گرند بازار یکی از قدیمی ترین بازار های کشور ترکیه است که احتمالا بازدید از آن برای همه گردشگران لذت بخش خواهد بود ؛ این بازار را مردم محلی ، کارسی بازار نیز می نامند و معماری آن بسیار جذاب و تماشایی است و از دالان ها تو در تو و سرپوشیده درست شده است .

این بازار که در قلب شهر استانبول قرار گرفته و دسترسی به آن آسان بوده و روزانه هزاران نفر بازدید کننده دارد . هر آنچه را بخواهید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن می یابید!

و باید افزود قیمت اجناس در گرند بازار پایین‌تر از سایر مراکز خرید و بازارهاست . و حتی گاهی با کمی چانه زنی میتوانید کالای مد نظر را با نصف قیمت بخرید .

در این بازار با کالاهای متنوعی همچون انواع جواهرات ، فرش ، لباس‌های مد روز دنیا ، انواع صنایع دستی زیبا و حتی غذاهای متنوع ترکی در تور استانبول روبرو خواهید شد .

نستل مارینا Netsel Marina

به گزارش سفر باتو ، نستل مارینا یکی از مدرن ترین و بهترین مراکز خرید در شهر استانبول است ، که به خاطر کالاهای متنوع و لوکس و تنوع فراوان اجناس به شهرت رسیده است . در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاههای بزرگ و برندهای محبوب دنیا ، با کافه ها و رستوران های متنوعی روبرو می شوید ، که برای صرف غذا و نوشیدنی و همچنین رفع خستگی بسیار ایده ال است . البته باید گفت ، خرید از این مجموعه چندان مقرون به صرف نخواهد بود ، اما با دیدن برندهای مشهور و کالاهای روز دنیا شما نیز به ادامه گشت و گذار و خرید ترغیب می شوید .

نستل مارینا در منطقه‌ معروف بورلی هیلز قرار دارد و دسترسی به آن آسان است . این مجموعه همه روزه از ساعت یازده صبح تا یازده شب باز است .

مرکز خرید تانساش Tansaş shopping center

مرکز خرید تانساش در شرق شهر استانبول قرار دارد و یکی دیگر از معروف‌ترین مراکز خرید این شهر است و علاوه بر فروشگاههای متنوع و برندهای معروف دارای مکان‌های تفریحی و سرگرمی‌های متنوع و مهیج است . بنابراین در کنار خرید گشت و گذاری مفرح نیز خواهید داشت .

این مجموعه در دو طبقه بنا شده و در طبقه اول آن انواع مواد غذایی و خوراکی‌های متنوع را می بینید و طبقه دوم آن به عرضه انواع پوشاک ، کیف و کفش ، محصولات چرمی ، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... اختصاص یافته است .

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به استانبول

چهارشنبه بازار ایچملر Icmeler

منطقه تفریحی ایچملر دارای جاذبه های دیدنی و تفریحی فراوانی است و از این رو به یکی از پاتوق های گردشگران تبدیل شده است . در ایچملر فروشگاهها و مراکز خرید فراوانی به چشم می خورد و اگر شانس حضور در این شهر را در روز چهارشنبه داشتید ، پیشنهاد می کنیم گشت و گذار در چهارشنبه بازار ایچملر را از دست ندهید . این بازار هفتگی تنها در روزهای چهارشنبه‌ هر هفته برپا می‌شود و در آن انواع صنایع دستی ، میوه‌ و سبزیجات تازه ، انواع پارچه پوشاک ،لوازم خانگی و ... را خواهید دید .

بازارهای خیابانی در مارماریس

در شهر استانبول بازارهای خیابانی و محلی فراوانی را می بینید که خرید از آنها هم بسیار جالب و سرگرم کننده و هم مقرون به صرفه خواهد بود . در این بازار ها انواع پارچه ، لباس ، صنایع دستی و محصولات کشاورزی و ماهی عرضه می شود .

یکشنبه بازار شهر بلدیبی ، سه شنبه بازار مرکز شهر ، چهارشنبه بازار ایچملر و پنج شنبه بازارها از جمله بهترین این بازار ها هستند ، پس بهتر است برنامه های خود را چک کنید و هر کدام را که با برنامه های خالیتان همخوانی دارد انتخاب کنید .

ساحل خلیج کوملوبوک

ساحل کوملوبوکیکی از زیباترین سواحل شهر استانبول است که در فاصله بیست و پنج کیلومتری از جنوب غربی شهر قرار دارد . این ساحل در نزدیکی خلیج ترنج واقع شده و دارای چشم اندازی بی نهایت زیبا‌ست . کوملوبوک به خاطر سواحل زیبا و طلائی رنگ ، آب شفاف و زلال و همچنین امکانات رفاهی متنوع به شهرت رسیده است و برخی از بهترین رستورانهای این شهر را در همین منطقه خواهید یافت که اغلب با ماههای تازه صید شده از مشتریان پذیرایی می کنند . برای رسیدن به این ساحل کافی است قایقی کرایه کنید و در زمان کوتاهی به این منطقه برسید .

کوملوبوک همچنین دارای چشم اندازی از کوههای سرسبز است که برای پیاده‌ روی و کوهنوردی ایده آل است . همچنین وجود غاری زیبا و شگفت انگیز در جنوب شرقی کوملوبوک سبب شهرت بیشتر این منطقه شده است . باستان شناسان قدمت این غار را بیش از پنج هزار سال پیش تخمین زده اند .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد