گرانی ۲۰ درصدی خیار در شهریورماه!

کد خبر: 1024198

مرکز آمار تغییرات متوسط ۵۳ قلم خوراکی مناطق شهری در شهریوماه جاری را منتشر کرد و براین اساس خیار با ۲۰.۴ درصد بالاترین و برنج خارجی درجه یک با ۴.۱ درصد کمترین رشد قیمت را نسبت به ماه قبل ثبت کرد.

گرانی ۲۰ درصدی خیار در شهریورماه!

خبرگزاری ایرنا: مرکز آمار تغییرات متوسط ۵۳ قلم خوراکی مناطق شهری در شهریوماه جاری را منتشر کرد و براین اساس خیار با ۲۰.۴ درصد بالاترین و برنج خارجی درجه یک با ۴.۱ درصد کمترین رشد قیمت را نسبت به ماه قبل ثبت کرد.

براساس این گزارش در بخش نان و غلات «برنج خارجی درجه یک» و «شیرینی خشک» با ۴.۱ درصد و «رشته آش» با ٣.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها، «کنسرو ماهی تن» ۸.۵ درصد و «ماهی قزل آلا» ۶.۱ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به مردادماه ثبت کردند.

«خامه پاستوریزه»، «کره پاستوریزه (کره حیوانی)» در گروه لبنیات به ترتیب ۱۲.۸ و ۱۲ درصد افزایش قیمت داشتند و «تخم مرغ ماشینی» ۱۱.۹ درصد افزایش قیمت در این دوره را داشتند.

در گروه میوه و خشکبار «موز» ۲۰.۴ درصد و «مغز گردو» ۶.۲ درصد افزایش قیمت در شهریورماه را نسبت به ماه قبل ثبت کردند. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت «هندوانه» با ٨.٨ درصد و "سیب" با ٦.١ درصد بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.

«خیار»، «بادمجان» و «عدس» از گروه سبزیجات به ترتیب ۲۲.۳، ۲۱.۶ و ۲۰.۳ درصد افزایش قیمت داشتند. در مقابل «فلفل دلمه‌ای» با ١٢.٦ درصد و «لوبیا قرمز» با ٩.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

در گروه آشامیدنی‌ها و خوراکی‌های دیگر نیز «نوشابه گازدار» ۹.۴ درصد و «سس مایونز» ٤.٢ درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل داشتند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد