بیانیه بیش از ۱۰۰ عالم اسلام‌گرا در حمایت از فلسطین

کد خبر: 1260393

بیش از ۱۰۰ نفر از علما و مبلغین اسلام‌گرا بیانیه‌ای با عنوان «نداء الأقصى وغزه» در حمایت از مردم فلسطین صادر کردند.

به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، بیش از ۱۰۰ نفر از علما و مبلغین اسلام‌گرا که در رأس آنها، واعظ مشهور موریتانیایی شیخ محمد الحسن الددو و رئیس انجمن علمای فلسطین در غزه، مروان ابوراس قرار دارند، بیانیه‌ای با عنوان « نداء الأقصى وغزه» در حمایت از مردم فلسطین صادر کردند.

در این بیانیه آمده «علما، نخبگان، نهادها و عموم مردم همه کشورها باید بر یک سری اصول ثابت شرعی اجماع و تاکید کنند.»

اولین مورد از این اصول، «حمایت از مقاومت» است. چرا که «اقدامات مقاومت در نوار غزه برای دفع تجاوزات متجاوزان به مسجد الاقصی و همه مردم فلسطین، جهاد مقدس و اوج قله اسلام است.»

 

اصل بعدی «وفاداری» است. امضاکنندگان این بیانیه وفاداری خود را به مقاومت دلیر فلسطین اعلام کردند و تأکید کردند که «هر کس از یهودیان و مسیحیان حمایت کند و از آنها علیه مسلمانان حمایت کند، مرتد و خارج از اسلام است.»

از جمله این اصول، این است که «سرزمین فلسطین وقف است و ترک یک وجب از آن هم جایز نیست». این بیانیه با تاکید بر اینکه تمام فلسطین «تا قیامت موقوفه اسلامی است»، خاطرنشان کرد: « ملت اسلام بر منع واگذاری هر قسمت از فلسطین از طریق فروش یا هدیه به کافر به هر نحو و تحت هر شرایطی، اجماع دارند»

این بیانیه نسبت به «عدم حمایت از غزه و فرار از پیشروی» هشدار داده و آن را چهارمین اصل از این موارد دانسته و می‌افزاید: «اجماع این است که هر کشور مسلمانی مورد حمله دشمن قرار گیرد، بر مسلمانان واجب است با متجاوز بجنگند و فرار و عقب نشینی جایز نیست.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد