قیمت پنل ال ای دی به چه عواملی بستگی دارد؟

کد خبر: 1169587
قیمت پنل ال ای دی به چه عواملی بستگی دارد؟

 

پنل ال ای دی از جمله پرکاربرترین چراغ‌ها در نورپردازی مدرن فضاهای اداری و تجاری است. تنوع بالای چراغ‌های پنلی باعث شده تا مدیران تدارکات و یا مسئولان خرید بعضا برای خرید پنل ال ای دی دچار سردرگمی در انتخاب شوند زیرا این تنوع بالای محصولات باعث اختلاف قیمت پنل ال ای دی نیز می‌شود. بنابراین در این مقاله به عوامل تاثیرگذار در قیمت پنل ال ای دی پرداخته‌ایم تا بتوانید با در نظر داشتن مهم‌ترین فاکتور‌ها به خرید پنل ال ای دی مورد نظر خود بپردازید.

 

یک پنل ال ای دی با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

پنل ال ای دی در واقع از مهم‌ترین چراغ‌ها در روشنایی و نورپردازی مدرن واحدهای اداری شناخته می‌شود. تجربه استفاده از این چراغ در فضاهای اداری گوناگون نظیر دفتر شرکت، فضاهای کار اشتراکی، اداره، بانک، بیمارستان و غیره ثابت کرده که یک پنل سقفی با کیفیت در وهله اول روشنایی مساحت بیشتری را تامین می‌کند. به عبارت دیگر، جدای از نیاز به شدت نور لازم، پخش نور کافی از عوامل موثر در سطح کیفی پنل ال ای دی است. هرچه نور پنل پخش‌تر باشد، طبیعتا فضای بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. علاوه بر این عوامل دیگری نیز بر کیفیت و قیمت پنل ال ای دی تاثیر گذار هستند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نوع منبع نور:

در وهله اول، باید بدانید که هر ال ای دی الزاما با کیفیت نیست. یک چیپ ال ای دی با کیفیت به عنوان یک منبع نور، باید کیفیت نوری لازم را داشته‌باشد. بخش مهمی از این کیفیت در پنل ال ای دی مربوط به شاخص نمود رنگ یا CRI چراغ است. این شاخص بیانگر قدرت نور در نمایش شفافیت رنگ هاست. شاخص نمود رنگ بالاتر از 85، شفاف‌ترین رنگ‌ها را به شما نمایش می‌دهد. یک چیپ با کیفیت، با CRI بیشتر از ۸۵ و طول عمر بسیار بالا، قطعا نسبت به چیپ‌های SMD بی کیفیت و یا کم عمر، قیمت بیشتری دارد.

  • طراحی سیستم عملکرد پنل ال ای دی:

در برخی از پنل‌های ال ای دی، نحوه چینش منبع‌های نوری پشت پوشش سفید رنگ دیفیوزر چراغ، به گونه‌ای است که در برخی نقاط چراغ سایه وجود دارد و بنابراین نور یکدستی به بیرون ساطع نمی‌شود. طبیعتا می‌توانید با صرف اندکی هزینه بیشتر این مشکل را برطرف کنید و از پنل ال ای دی استفاده کنید که تماما نور را بدون ایجاد سایه، به صورت یکدست پخش می‌کند. به عنوان مثال یک پنل بک لیت با کیفیت این ویژگی را داراست. علاوه بر این سیستم عملکرد چراغ باید به گونه‌ای باشد که بیشترین راندمان نوری خروجی از چراغ گرفته‌شود. در بسیار از مواقع، استفاده از دیفیوزر بی کیفیت، باعث اتلاف نور شده و یا استفاده از دیفیوزر بیش از حد نازک، باعث دیده شدن منبع نور از پشت آن و ایجاد خیرگی برای چشم می‌شود. اما با خرید پنل ال ای دی که دیفیوزر آن به صورت کاملا استاندارد نور را از خود عبور می‌دهد، خیال شما از این مسائل آسوده خواهد بود.

  • نوع درایور پنل ال ای دی:

درایور چراغ‌های ال ای دی در واقع قلب تپنده چراغ و در نتیجه از عوامل بسیار تاثیرگذار بر قیمت چراغ ال ای دی است. درایورها یا ترانس‌های الکترونیکی، انواع مختلفی دارند و مشخصات فنی زیادی به آن‌ها بستگی دارد. از جمله ضریب توان که راندمان تبدیل انرژی الکتریکی به روشنایی را مشخص می‌کند، ضریب اعوجاج هارمونیک که مقدار به هم ریختگی جریان برق و تاثیر منفی بر آن را نمایش می‌دهد و همچنین سوسوزدن نور و خستگی چشم. همه این موارد به درایور چراغ شما بستگی دارد پس پیش از خرید پنل ال ای دی و یا هنگام محاسبه قیمت پنل ال ای دی، به همه مشخصات درایور چراغ توجه کنید.

ضمانت و خدمات پس از فروش پنل ال ای دی

مسلما برای مدیران واحدهای اداری، مسئولان تدارکات و یا کارشناسان خرید، یکی از مهم‌ترین مسائل، تامین تجهیزاتی است که علاوه بر طول عمر بالا،  فرایند تعمیرات و نگهداری آن‌ها به هیچ عنوان پیچیده نباشد. در این خصوص بهتر است از پنل ال ای دی استفاده کنید که گارانتی معتبر به همراه خدمات پس از فروش کامل داشته‌باشد. اکووات به عنوان تولیدکننده محصولات روشنایی از جمله پنل ال ای دی، تمامی محصولات خود را با 3 تا 5 سال ضمانت تعویض بی قید و شرط ارائه داده و خدمات پس از فروش مادام‌العمر را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

مسلما تنوع بسیار بالای پنل‌های ال ای دی، به همراه فاکتورهای بسیار دیگر، تاثیر زیادی بر قیمت پنل ال ای دی می‌گذارند. به همین جهت اگر در میان بازار انبوه محصولات روشنایی به دنبال محصول مورد علاقه و قابل اطمینان خود می‌گردید، از طریق شماره تماس 58642-021 و یا ارتباط آنلاین با کارشناسان فنی اکووات، از مشاوره رایگان متخصصان نورپردازی بهره‌مند شوید.

 

 

 

برچسب ها : پنل ال ای دی,پنل LED,پنل سقفی,پنل,سقفی توکار,پنل سقفی ال ای دی,پنل سقفی روکار

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد