آمریکا پسر بن‌لادن را تحریم کرد

کد خبر: 611727

وزارت خارجه آمریکا پسر اسامه بن‌لادن که در عربستان سکونت دارد را، تروریست بین‌المللی معرفی کرده و از آمریکایی‌ها خواسته که با او معامله نکنند.

آمریکا پسر بن‌لادن را تحریم کرد
خبرگزاری فارس: وزارت خارجه آمریکا «حمزه بن‌لادن» یکی از پسرهای «اسامه بن‌لادن» رهبر سابق گروه تروریستی القاعده که در عربستان اقامت دارد را، به عنوان یک تروریست بین‌المللی و ممنوع‌المعامله اعلام کرد. پدر حمزه یعنی اسامه بن‌لادن، آنگونه که آمریکایی‌ها می‌گویند در سال 2011 در حمله تیم 6 رنجرهای نیروی دریایی آمریکا به ساختمانی در نزدیکی پایتخت پاکستان، کشته و جسدش به دریا انداخته شد.
فرزندان و نوه‌های بن لادن
فرزندان و نوه‌های بن لادن - چند روز پس از کشته شدن وی در خانه‌ای در اسلام‌آباد
پس از آن، حمزه بن‌لادن توسط جانشین پدرش یعنی «ایمن الظواهری» به عنوان یکی از اعضای بلندپایه القاعده پذیرفته و اعلام شد. آمریکایی‌ها در این بیانیه که نسخه‌ای از آن برای رویتزر ارسال شده، از یکی دیگر از تروریست‌های القاعده یعنی «ابراهیم البنّا» نیز نام آورده و وی را نیز به عنوان تروریست بین‌المللی معرفی کرده‌اند. ابراهیم به عنوان مدیر امنیتی القاعده شناخته می‌شود و اطلاعاتی‌ها آمریکا می‌گویند که به سران القاعده، مشاوره امنیتی و نظامی می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا برای ارائه اطلاعات منجر به دستگیری ابراهیم که محل اختفایش مشخص نیست، 5 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. خانواده بن‌لادن هنوز هم در بخش ساخت و ساز عربستان، به عنوان پیمانکاری برجسته و متمول حضور دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد